Una din trei companii este condusa de femei, acestea detinand 35% din IMM-urile din Romania, iar afacerile pe care le conduc au inregistrat in ultimii trei ani o crestere anuala cu 2% peste media nationala a companiilor, reiese din datele publicate de BCR.
Potrivit unui comunicat al bancii, domeniile in care doamnele aleg cel mai adesea sa-si deschida o afacere sunt cele din zona de servicii (consultanta in afaceri, saloane de infrumusetare) si comert (farmacii, magazine alimentare si imbracaminte).
Cele mai mari orase ale tarii, respectiv Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara, concentreaza peste 30% din afacerile infiintate in ultimii doi ani de femei, iar ponderea firmelor detinute de acestea in cele trei orase este cu 4% mai mare fata de media nationala.
Totodata, pana la finele anului trecut, circa 41% din portofoliul de credite al BCR revenea femeilor, doar 38% dintre doamne regasindu-se in categoria creditelor neperformante, in comparatie cu nivelul de 62% reprezentat de barbati.
Ponderea creditelor acordate de banca femeilor a crescut usor in ultimii trei ani, de la 39% in 2012 la 41% in 2014, in timp ce in cazul creditelor neperformante din portofoliul bancii, doar 38% sunt detinute de femei si 62% de barbati.
Femeile aleg sa plaseze banii in fonduri de investitii intr-o proportie usor mai mare fata de barbati (50,5% femei, 49,5% barbati), controland active de peste 2,8 miliarde de lei, potrivit datelor Erste Asset Management.
Acelasi date arata ca femeile sunt mai conservatoare decat barbatii in ceea ce priveste selectia tipului de investitie, in conditiile in care peste 64.000 de femei au investit in fonduri de obligatiuni si piata monetara, fonduri cu un grad de risc scazut, cu 4% mai mult decat barbatii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News