top banner

Care este regimul TVA pentru servicii informatice intracomunitare?

14 Iunie 2011 | Autor: Suzana Adamache

Tratamentul privind taxa pe valoarea adaugata
In ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata intelegem ca ceea ce presteaza PFA-ul reprezinta servicii informatice (servicii furnizate pe cale electronica), drept urmare din punct de vedere al locului prestarii acestea se incadreaza pe regula generala care prevede ca locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila este locul unde beneficiarul care primeste serviciile este stabilit.
Aceste servicii sunt numite servicii intracomunitare daca prestatorul si beneficiarul sunt stabiliti in UE. In concluzie, in conditiile in care clientii PFA-ului sunt persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in una din statele membre UE, facturile se vor emite fara TVA, beneficiarii fiind obligati la plata TVA-ului prin mecanismul taxarii inverse.
Prestatorul trebuie sa faca dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila si ca este stabilit in UE.
Este foarte important, ca inainte de emiterea facturilor, sa va asigurati ca beneficiarul este o persoană impozabila stabilită in alt stat UE si serviciul este prestat catre sediul activitatii sale economice sau catre un sediu fix aflat in alt stat al UE decat Romania.
Se considera ca aceasta conditie este indeplinita atunci cand beneficiarul comunica prestatorului o adresa a sediului activitatii economice sau, dupa caz, a unui sediu fix din UE, precum si un cod valabil de TVA atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru.
In caz contrar si anume, daca beneficiarul care este stabilit in alt stat membru decat Romania nu comunica un cod valabil de TVA si/sau prestatorul(PFA-ul) nu obtine confirmarea validitatii codului de TVA al clientului sau, se va considera ca prestarea de servicii este realizata catre o persoana neimpozabila si astfel factura se va emite cu TVA  aplicand cota de 24%.
Mentionam de asemenea faptul ca pe langa cele mentionate mai sus, aveti in plus si obligatia declararii prestarilor de servicii informatice in declaratia recapitulativa lunara cod. 390, privind livrarile / achizitiile / prestarile intracomunitare, declaratie care are termen de depunere pana la data de 15 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice pentru operatiunile efectuate in luna anterioara.
Registrul Operatorilor Comunitari
In primul rand mentionam faptul ca obligativitatea inregistrarii in Registrului Operatorilor Intracomunitari a fost introdusa in Romania incepand cu data de 1 august 2010. Astfel, conform noilor prevederi, Registrului Operatorilor Intracomunitari cuprinde toate persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile care efectueaza operatiuni intracomunitare, de natura:
   - livrarilor intracomunitare de bunuri;
   - prestarilor de servicii intracomunitare;
   - achizitiilor intracomunitare de bunuri;
   - achizitiilor intracomunitare de servicii
Pe cale de consecinta, daca intentionati sa efectuati una sau mai multe operatiuni intracomunitare de natura prestarilor de servicii, catre firme din UE, atunci aveti obligatia de a solicita inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari, inainte de efectuarea respectivelor operatiuni.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Asigurări RCA

Asigurări RCA
  • Alegi cea mai bună asigurare
  • Plătești online cu cardul
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

IMM

Alte Articole

Pachetele ING FIX te ajuta sa ramai concentrat pe afacerea ta

Pachetele ING FIX te ajuta sa ramai concentrat pe afacerea ta

Predictibilitatea este una dintre principalele nevoi ale antreprenorilor romani. Mai ales in contextul local de afaceri, care este unul dinamic si pe alocuri imprevizibil.

01 Noi 2021 | IMM
IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor

IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor

Dupa IMM Invest si IMM Leasing, IMM Factor este al treilea program guvernamental ce incearca sa sprijine micile afaceri in cautare de finantari.

01 Sep 2020 | IMM
Alternative de finantare pentru companiile mici

Alternative de finantare pentru companiile mici

Pentru micile afaceri care au nevoie de finantare, pe langa mai cunoscutul program guvernamental IMM Invest, a aparut recent si IMM Leasing, iar bancile au la randul lor scheme de finantare cu bani europeni.

29 Iul 2020 | IMM
Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?

Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?

IMM Invest, programul prin care statul isi propune sa ajute firmele mici si mijlocii cu garantarea imprumuturilor si subventionarea dobanzilor pentru creditele pentru capital de lucru si investitii a demarat, zece zile mai tarziu, in viteza.

29 Apr 2020 | IMM

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul