Persoanele fizice care detin un imobil cu destinatie mixta, atat pentru locuit cat si ca sediu social ca persoana fizica autorizata sau SRL, trebuie sa depuna o declaratie la Fisc pana la data de 31 martie 2016. Obligativitatea este valabila chiar daca persoana respectiva nu isi desfasoara activitatea acolo.
”Exemplu: in cazul in care am o locuinta cu destinatie mixta (un apartament) unde am inregistrat un sediu social ca persoana fizica autorizata sau ca un SRL, chiar daca nu-mi desfasor activitatea acolo, trebuie sa depun aceasta declaratie pana la 31.03.2016. Asadar, nu toate persoanele fizice trebuie sa depuna aceasta declaratie!”, precizeaza Ministerul Finantelor Publice (MFP) prin intermediul unui comunicat de presa.
Modelul declaratiei a fost aprobat prin ordin comun al MFP si Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice la finalul anului trecut.
Potrivit noului Cod Fiscal, care a intrat in vigoare la inceputul acestui an, pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote cuprinse intre 0,2 - 1,3% asupra valorii stabilite de un evaluator sau cea din contractul de vanzare-cumparare. De asemenea, cota se poate aplica asupra valoarii finale a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta.
In cazul in care valoarea cladirii nu poate fi stabilita prin calcularea cotei, prin una din metodele de mai sus, impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate la cladirile rezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice.
Pentru cladirile cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential cu cel determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News