Autoritatile europene au in plan noi initiative care sa sustina intrarea IMM-urile pe pietele din America Latina, Asia, America de Nord si Rusia, care au crescut puternic in ultimii ani.
Sunt vizate in special IMM-urile care activeaza in domeniul tehnologic, al energiei regenerabile sau bio-tehnologiei, precum si IMM-urile care au legatura cu domeniul sportiv.
Initiativele pe care le are in vedere Comisia Europeana vizeaza dezvoltarea clusterelor, care permit IMM-urilor sa colaboreze mai usor. In prezent, exista in jur de 1.000 de astfel de clustere in Europa si cam tot acelasi numar de organizatii de clustere. De asemenea, exista inclusiv o
platforma la nivel european in acest sens.
In plus, a fost dezvoltata si o retea a companiilor europene, cu puncte de contact in 51 de tari si cu un numar de 600 de organizatii partnere, inclusiv camere de comert, agentii guvernamentale, universitati, centre tehnologice sau institute de cercetare.
Deschiderea pietelor asiatice pentru IMM-urilor europene a fost impulsionata si prin eforturile depuse de autoritatile chineze, prin modificarea legislatiei proprii si infiintarea de organisme de informare. In 2011, peste 50 de evenimente au fost organizate de reprezentantii chinezi in Uniunea Europeana.
“Pentru a promova cresterea economica si formarea de noi posturi de munca, trebuie sa inlaturam obstacolele pentru ca micile afaceri sa aiba acces la piete straine. Scopul acestor initiative este de a oferi IMM-urilor sustinere eficienta pentru a reusi sa beneficieze de oportunitatile oferite de pietele aflate in crestere, la nivel modial”, a precizat Antonio Tajani, vicepresedinte al Comisiei Europene.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News