Firmele vor putea sa-si depuna online declaratiile fiscale la Fisc si sa primeasca tot electronic corespeondenta de la autoritatile fiscale. Facilitatea este valabila dupa ce Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ASF) a extins serviciul Spatiul Privat Virtual (SPV) pentru toti contribuabilii.
Pana acum, doar persoanele fizice puteau folosi acest serviciu, care devine, astfel, disponibil inclusiv persoanelor fizice autorizate (PFA) si intreprinderilor individuale (II).
Ce documente pot fi transmise electronic?
Printre actele care pot fi transmise online la si de catre Fisc se numara declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizari, actele administrative fiscale, respectiv decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, actele de executare (somatii), acte emise de MFP sau ANAF in executarea legii, cum ar fi notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc.
Totodata, la cererea solicitantului, se pot transmite in format electronic documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF cum ar fi certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal, informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica, dar si diverse cereri adresate MFP - ANAF, precum cerere de informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala (cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari de informatii publice etc).
De asemenea, contribuabilul poate primi online "Buletinul informativ", care contine informatii publice atat cu caracter fiscal, cat si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii, etc.).
Contribuabilii trebuie sa se inroleze in sistem
Pentru a beneficia de acest serviciu, contribuabilii interesati trebuie sa se inroleze in Spatiul Privat Virtual, prin completarea unui formular electronic prin care se identifica cu ajutorul certificatelor digitale calificate.
”Persoanele fizice trebuie sa completeze online un formular intr-o pagina web securizata (https) si, din motive de securitate si protectie a datelor personale, sa-si certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectiva, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, respectiv numarul de inregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sau. In cazul in care contribuabilul nu este in posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesara deplasarea la ghiseul oricarui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate”, se mai arata in comunicatul ANAF.
Potrivit documentului, serviciile de comunicare electronica oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News