Fiscalitatea excesiva reprezinta o dificultate majora cu care se confrunta aproximativ 58% dintre IMM-uri, conform unei anchete desfasurata de CNIPMMR si inclusa in versiunea in limba romana a ,,Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2014”, editia a XII-a, lansata la sfarsitul saptamanii trecute.
Lansarea Cartei Albe a fost inclusa in campania „Saptamana europeana a IMM-urilor”, editia 2014, coordonata de catre Directia Generala Intreprinderi si Industrie a Comisiei Europene.
Lucrarea reprezinta o analiza a situatiei IMM-urilor din Romania, a fenomenului antreprenorial, a performantelor si problematicii IMM-urilor, bazata pe o ancheta realizata de CNIPMMR pe un esantion de 1.569 de intreprinzatori, considerat reprezentativ la nivel national.
Rezultatele analizei situatiei IMM-urilor la nivel national, regional, sectorial si judetean releva faptul ca in ultimii 3 ani perceptia intreprinzatorilor asupra mediului economic a ramas relativ aceeasi. Aproximativ 80% considera ca mediul economic este fie neutru pentru dezvoltarea afacerilor (44% dintre antreprenori sunt de aceasta parere), fie stanjenitor (34% in 2012, respectiv 36% in 2014).
Prin urmare doar o cincime dintre IMM-uri considera ca mediul economic este favorabil afacerilor. Perceptia s-a imbunatatit insa fata de anii anteriori, in conditiile in care in 2011 putin peste 13% considerau acest lucru, iar in 2010 - mai putin de 4%.
Care sunt dificultatile si oportunitatile majore ale IMM-urilor?
Fiscalitatea excesiva se afla in fruntea listei pentru 58% dintre IMM-uri in ceea ce priveste dificultatile majore cu care se confrunta acestea.
Inflatia si scaderea cererii pe piata interna se numara printre probleme majore pentru 55% dintre acestea, birocratia pentru 45,7% dintre acestea , controalele excesive pentru 44,6%, concurenta neloiala pentru 41% si coruptia pentru 32,3%.
In ceea ce priveste cele mai mari oportunitati de afaceri din ultimii 2 ani, cresterea cererii pe piata interna ramane in topul listei pentru 63,4% dintre antreprenori, desi exista o scadere usoara de la un an la altul.
Pe de alta parte, din ce in ce mai multi antreprenori (61% in 2014 fata de 50,8% in 2013) vad o crestere a gradului de asimilare a noilor produse in 2014.
Penetrarea de noi piete este vazuta in continuare ca o oportunitate pentru 42,7% dintre IMM-uri, numarul acestora scazand insa cu 1,7 procente fata de 2013.
In schimb, obtinerea unui grant este mai dificila in 2014, doar 7,7% dintre firme mai vazand o oportunitate pe acest segment fata de 11,3% in 2013.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News