Cel mai recent Eurobarometru arata ca majoritatea firmelor romanesti considera ajutorul financiar ca principala necesitate pentru a creste eficienta energetica. Pe de alta parte, IMM-urile autohtone fac mai putine eforturi pentru a economisi resurse decat cele din restul UE.
Pe locul doi, cu 24% din raspunsuri se regaseste asistenta privind promovarea si distribuirea produselor, iar pe locul trei in topul necesitatilor indicate se plaseaza asistenta tehnica si ajutorul pentru identificarea de noi piete.
De asemenea, peste jumatate dintre firmele romanesti considera ca ajutorul financiar, precum reduceri de taxe, subventii sau credite, este necesar in sustinerea investitiilor pentru cresterea eficientei energetice.
IMM-urile romanesti nu fac eforturi pentru a fi eficiente energetic
Firmele romanesti se dovedesc insa mai putin eficiente decat restul companiilor din statele UE. Spre exemplu, doar 75% au declarat ca utilizeaza o metoda de scadere a consumului de energie, fata de 93% cat este media Uniunii europene.
La noi, aproximativ 44% dintre IMM-uri fac economii de energie, in timp ce in jur de 35% recicleaza, economisesc apa sau reutilizeaza diverse articole. La nivelul Uniunii Europene, media se plaseaza intre 50% si 65%.
Firmele raman dedicate pietelor interne
Eficienta energetica si stimularea pietelor ecologice este una dintre principalele preocupari la nivelul UE. In acest sens, sondajul realizat de Comisia Europeana a aratat ca birocratia este considerata unul dintre obstacole.
Aproximativ 20% dintre IMM-uri au declarat ca investitiile ecologice ar fi mult usurate daca procedurile administrative si juridice transfrontaliere nu ar fi atat de complexe.
In plus, IMM-urile raman dedicate pietelor ecologice interne. 87% dintre firmele mici si mijlocii implicate in sectorul ecologic (sau in economia ecologica) sunt active doar pe piata interna. Putin sub un sfert declara ca profita de posibilitatile oferite de piata unica.
Produsele si serviciile ecologice cele mai vandute de catre IMM-urile din UE sunt produsele alimentare si bauturile (25%), precum si utilajele si echipamentele electronice si mecanice (23%).
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News