Aroganta, tupeismul si lipsa de benevolenta a angajatilor din banci fata de clienti a fost, din nou, si mult mai dur taxata de guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. Acesta a lansat un nou apel catre bancheri sa se apropie de clienti si sa isi instruiasca personalul in acest sens.
„Va incurajez sa faceti toate eforturile sa va apropiati mai mult de clienti. Vedeti cate riscuri prezinta aceasta fractura, alimentata uneori iresponsabil, intre bancheri si clienti. Trebuie un dialog permanent cu clientii si renuntarea la orice forma de aroganta. Retezati aroganta! Poti parea arogant si atunci cand esti profesionist si folosesti un limbaj tehnic. Dar chiar si asa, tu, ca bancher, trebuie sa arati ca esti binevoitor. Benevolenta! Tupeismul trebuie exclus!“, a declarat guvernatorul BNR.
Atentie la angajatii de la ghiseu!
In acest context, el a adus in discutie necesitatea pregatirii continue a personalului din banci pentru a tine pasul cu modificarile frecvente la nivel european. In plus, guvernatorul indeamna bancherii sa acorde atentie deosebita angajatilor de la ghiseu, pentru ca el intra in contact cu clientul, si daca e supraincarcat si obosit ii este afectata activitatea.
„Sa reinvestiti in trainingul personalului bancar. Europa se misca foarte repede, iar noi nu putem sa trecem pe langa ea pentru ca suntem in Europa. Ar fi bine sa tinem pasul. Sunt chiar ingrijorat cand vad cat a progresat dialogul in Europa cu societatea civila despre cat de important este riscul“, le-a mai spus Isarescu bancherilor.
Potrivit acestuia, banca trebuie sa isi recapete demnitatea si sa recastige increderea clientilor, pentru ca oamenii vin la banca "sa isi depuna averea".
Problemele din interioriul bancilor trebuie rezolvate
"Primul lucru pe care trebuie sa-l dovediti in interior si apoi in exteriorul institutiei este respectarea regulilor. Respectul este o chestiune vitala. Daca mai lasati sa mai patrunda in societatea romaneasca ideea ca in interiorul unei banci fiecare face ce vrea, nu trebuie sa va mirati ca imaginea sistemului bancar romanesc este afectata. (...) Sa nu avem pretentia ca lumea sa cunoasca banking-ul cand noi mai avem probleme in interiorul bancilor", a subliniat guvernatorul BNR in discursul tinut in fata reprezentantilor bancilor.
O alta recomandare a guvernatorului BNR catre banci este aceea de a rezolva deficientele in timp real si la fata locului.
"Viata este asa cum este. In viata practica apar deficiente. Asta e lumea creata de fiinte umane. Sa rezolvi deficientele in timp real, sa nu le lasi sa se acumuleze. Unde se rezolva? La fata locului, nu cand vine reprezentantul BNR de la supraveghere", a subliniat seful bancii centrale.
Totodata, intarirea eticii profesionale, evitarea unor decizii gresite, dar si continuarea procesului de educatie financiara reprezinta, de asemenea, recomandari ale guvernatorului BNR catre banci.
Acesta a facut toate aceste remarci in cadrul unui eveniment dedicat conformarii in domeniul bancar.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News