Desi principala retea sociala e folosita preponderent ca un canal de marketing, exista si campanii sociale interesante, oferte din zone conexe, informatii utile si, uneori, divertisment.
In principiu, paginile de Facebook ale bancilor reprezinta locul unde gasesti ultimele promotii si oferte. Daca astepti sa le afli din media, informatiile vor ajunge cu un anumit decalaj. Cineva trebuie sa le centralizeze (articolele de presa grupeaza mai multi funizori de servicii financiare), sa le clasifice, sa le comenteze si asta cere un oarecare timp.
Dar daca s-ar rezuma doar la asta audienta n-ar fi spectaculoasa. Iar din numarul de aprecieri si urmatoritori ai paginilor bancilor se poate deduce cu usurinta cine se rezuma la marketing si cine ofera ceva in plus. Am rasfoit mai jos continutul paginilor de Facebook din ultima luna ale unor banci de top si iata ce am gasit.
Banca Transilvania promoveaza afacerile mici
Pagina bancii are aproape 600.000 de aprecieri si cam tot atatia urmaritori (597.000), un record pentru acest gen de continut.
Principala campanie promovata aici este “Cumpara de langa tine” si se focalizeaza pe ideea ca in pandemie ar trebui incurajate micile agaceri. Angajati ai bancii, mici afaceristi sau influenceri prezinta cate o mica afacere de cartier care in acest mod isi poate largi aria clientelei.
Am mai gasit invitatii la evenimente live (“Tineri in arena”-un show despre primii pasi in antreprenoriat) dar si talk-show-uri dedicate (precum BT Talks cu Andi Moisescu).
Evident, predomina ofertele curente, tutorialele despre produsele bancii, promotiile. Am gasit inclusiv o strategie de cointeresare a clientilor vechi pentru atragerea altora noi (in cazul de fata pentru serviciul BT Pay) si linkuri catre un talk-show cu profil sportiv, SporTed Talks, astfel incat este acoperita si partea de divertisment.
Pagina BCR: George, dar nu numai
Previzibil, e mult George in pagina BCR, bankingul online fiind promovat intens in ultima vreme aici. Dar nu numai.
De pilda, amatorii de gaming au avut ocazia sa inte gratuit pe platforma Bucharest Gaming Week intre 21-22 noiembrie, eveniment sponsorizat de catre numitul George.
Exista o sectiune utila de Q&A unde angajatii bancii raspund intrebarilor vizitatorilor, o modalitate utila de a scuti un drum la banca daca e nevoie de informatii punctuale.
Viitorii sau actualii mici antreprenori pot gasi un ghid de accesare a fondurilor europene si pot urmari un talk-show pe teme dedicate realizat in parteneriat cu un cotidian finaciar (“Scoala de Business”).
De asemenea, exista o sectiune bine reprezentata de educatia financiara prin proiectul Scoala de Bani. Pagina BCR are 343.000 urmaritori.
Banca promoveaza programul RE:BUILD, prin care Startarium sprijina antreprenorii sa se dezvolte. In noiembrie, una dintre temele luate in discutie a fost “optimizarea financiara”. O alta tema abordata in aceasta luna a fost “Pe linia de plutire sau pe linia de crestere?”.
La capitolul divertisment am gasit un raport al ING International despre alimentatia alternativa, mai exact despre piata produselor pe baza de plante. Pagina bancii are 268.000 urmaritori.
Proiectul despre educatie al bancii este cat se poate de actual in noul context economic si social introdus de pandemie.
Pe pagina de Facebook a BRD gasim trimiteri catre site-ul dedicat, dezvoltat acum in parteneriat cu Libertatea, unde sunt gazduite articole, opinii si unde se intalnesc expertii cu profesorii, parintii si elevii interesati de temele abordate.
Scena9 este alt proiect promovat de banca, de aceasta data in sfera culturala. Aflam cu acesta ocazie depre expozitia “100 de ani de animatie romaneasca” dar si despre turul dedicat picturilor murale realizate de artisti in spa?iul urban, organizat de Alternative Tours & Events. Pagina BRD are 115.000 urmaritori.
Raiffeisen Bank-de la dezbateri Aspen Romania la...Berti Barbera
Pagina bancii gazduieste o dezbatere “grea” sub egida institutului Aspen Romania despre modul in care este pregatita Romania sa utilizeze instumentele incluse in noul mecanism de finantare al UE dar si trimiteri mai “usoare” spre stagiunea virtuala cu Berti Barbera si Nicu Partoi.
Am regasit de asemenea o campanie impotriva abandonului scolar in parteneriat cu United Way, un raport despre sustenabilitate, un concurs prin Cronicarii Digitali despre aniversarea zilei nationale, etc.
Este una dintre cele mai variate pagini bancare pentru Facebook. Raiffeisen Bank are aproape 90.000 urmaritori pe reteaua sociala.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News