Precum achizitiile de proprietati imobiliare in Second Life in urma cu 15 ani, speculatiile cu terenurile virtuale din Metavers sunt acum la mare moda.
Cum preturile terenurilor bune din lumea reala e prohibitiv, iar pandemia ne-a bagat pe toti in online, o afacere a inceput sa infloreasca printre iubitorii tehnologiei-cumpararea de terenuri in Metavers.
Nu va ganditi la Metarvers-ul de care pomeneste Facebook, momentan exista la vanzare terenuri in alte metaversuri, precum cele imaginate de platformele Decentraland si Sandbox.
Tot ce trebuie pentru o astfel de achizitie este un portofel virtual in care sa ai depusa contravaloarea tranzactiei in monedele virtuale impuse (in cazul Decentraland-MANA iar pentru Sandbox-SAND). Tot in portofelul virtual vor intra si terenurile cumparate sub forma de jetoane NFT (ca si in lumea reala, acestea certifica faptul ca esti unicul detinator al suprafetei, ca si un titlu de proprietate) si un studiu temeinic de piata (valoarea suprafetei virtuale va creste in functie de locatie si vecinatati-daca stai langa o celebritate vei putea vinde mai scump in curand).
Cine nu vrea sa se limiteze la aceste platforme are la dispozitie si platforme terte, precum Open Sea or NonFungible.com.
Achizitia e simpla, cand gasesti o parcela care iti convine dai click pe aceasta si o vei avea apoi in porfofelul electronic iar daca e detinuta de cineva poti face o oferta pentru a o cumpara.
Cum au stat lucrurile cu Second Life
Lumea virtuala Second Life a fost lansata in iunie 2003, creatie a companiei Linden Lab. Era vorba de o aplicatie care se putea descarca pe desktop de pe site-ul cu acelasi nume.
In 2007 se introdusese serviciul Slvoice care permitea utilizatorilor sa se auda intre ei si serviciul Sculpted prims care permitea generarea unui soi de avataruri.
Utilizatorii plateau mii de dolari pentru tinute si atitudini cat mai sofisticate (precum in Fortnite azi) si se vorbea chiar de divorturi in lumea reala pentru aventuri in Second Life.
Exista o moneda virtuala chiar si atunci (Linden Dolar, 250 unitati =1 USD) si se faceau afaceri concrete, precum cele din imobiliare si comertul cu haine, pantofi, accesorii pentru avataruri.
Practic aparusera joburi si in Second Life unde se putea castiga chiar mai bine decat in lumea reala, pentru cei dispusi sa investeasca suficient timp (poate vom trai si noi vremurile in care someri creati de digitalizare isi vor gasi joburi in Metavers).
Din pacate, sau din fericire pentru cei care nu privesc cu ochi buni tehnologia, criza financiara din 2007 a adus lumea inapoi pe baza materiale, mai solide, lasand speculatiile financiare sau tehnologice in offside.
Ce poate merge prost acum?
Riscurile unei achizitii imobiliare in Metavers sunt date de posibilitatea ca platforma de unde faci achizitiile sa fie abandonata la un moment dat sau ca o buna parte dintre utilizatori sa o abandoneze in favoarea alteia mai ofertante, iar preturile proprietatilor virtuale sa scada abrupt.
In plus, trazactiile prind tractiune intr-o perioada cand pietele financiare sunt sus, iar apetitul pentru speculatii este foarte ridicat (vezi fenomenul crypto). O corectie agresiva a burselor, precum in 2008-2009 ar putea dinamita si afacerile cu active virtuale, cum s-a intamplat si cu Second Life.
Astfel ca, in ciuda faptului ca tehnologia a evoluat foarte mult, iar aceasta ofera in sine o doza suplimentara de stabilitate si ca monedele virtuale au alta dinamica acum si multi traiesc cu impresia ca nu e decat loc de crestere pentru crypto, riscurile pentru o astfel de investitie nu sunt deloc mici, astfel ca nu este recomandata celor care nu isi permit sa piarda banii fara a le fi afectat echilibrul bugetului personal.
Informatiile cuprinse in acest articol sunt cu caracter informativ si contin opinii personale ale autorului. Opiniile prezentate in articole nu reprezinta recomandari de investitii si nici consiliere financiara personalizata cu privire la investitiile dumneavoastra.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News