M RMariana Radulescu
Credit nevoi personale cu ipoteca de la BCR
In aprilie 2007 am incep
In aprilie 2007 am inceput un credit cu ipoteca de 91.800 euro. Am comision de administrare lunar de 45,9 euro si comision de rambursare in avans de 4,5 %. In primul an dobanda fixa 7,4%, in al doilea 10,4%,in al treilea (dupa negociere ) 9,9 %.
1. Desi am solicitat bancii in doua randuri scoterea comisionului de rambursarea anticipata si a comisionului de administrare, nu mi s-a acceptat. Am platit anul trecut 30.000 euro in avans cu 4,5% dobanda. Sunt clauze abuzive si plati necuvenite. Bancile nu sunt si ele societati comerciale ? Serviciul acordat de banci este imprumutul, iar venitul este dobanda. Comisioanele acestea sunt un mod de a realiza venituri nejustificat(administrarea banilor o face clientul, care ramburseaza rata si dobanda, nu banca, iar rambursarea in avans in conditii de criza financiara ar trebui sa fie in avantajul clientului, nu a bancii). E "hotie legala"?. Sunt atatea legi care stipuleaza ca nu esti obligat sa platesti ceea ce nu consumi, dar la banci regula nu se aplica. De ce ? Ce fac Protectia Consumatorului, Guvernul si BNR-ul care accepta asemenea practici?
2. A doua problema este dobanda: dobanda variabila dupa dobanda de referinta a BCR. Am solicitat dobanda variabila functie de EURIBOR. Numai la BCR nu se poate, celelalte banci si-au invitat clientii pentru aditionale la contract cu schimbarea dobanzii. Ce sa mai zic ?
3. Sunt atatea reglementari in toate domeniile care s-ar traduce cam asa: "la aceleasi servicii , aceeasi plata". E valabil la societati comerciale, la autogari, etc, dar la banci nu: daca esti client vechi si ai fost deja prins in plasa bancii cu un credit, numai daca creste dobanda ti se modifica si tie, daca scade nu e valabil. MAXICREDIT SUPER(produsul BCR de credit in euro cu ipoteca ) are acum 0 comision de administrare si dobanda euribor+7%, dar e valabil numai pentru clientii noi. Am solicitat pe 22 februarie 2010 adaptarea creditului meu la noile conditii ale produsului. Credeti ca am primit vreun raspuns?
4. Am scris direct la Direcia de credite retail la Bucuresti.M-a indrumat la sucursala Iasi unde am deschis creditul.
Am trimis adresa pe fax pe 25.02.2010. La o saptamana cand am sunat sa aflu daca exista vreun raspuns mi s-a spus ca fax-ul pe care am trimis 0232 230600 este al bancii, dar nimeni nu distribuie corespondenta, asadar l-am mai trimis o data pe 06.03.2010. D-na Daniela de la credite m-a asigurat ca " a pus adresa pe incidente", dar nu a primit nici un raspuns pana azi. Azi nu se poate discuta cu directorul de sucursala ca e in sedinta. La Bucuresti mi se spune ca e o problema care se rezolva local. Timpul trece si e OK, caci eu platesc. Mai proaste servicii ca la BCR cred ca nu mai sunt. Desi totul este centralizat, nimeni nu ia o decizie local, la Bucuresti nu stii cui sa te adresezi. Mai rau ca in comunism. Sunt atat de indignata de modul in care comunic cu BCR si modul in care ma trateaza aceasta banca incat , dupa ce o voi da in judecata, imi voi muta toate conturile la alte banci si ii voi face un blog, sa stie toata lumea cum e la BCR.
08-04-2010