top banner

Vocea clientului

Opinii, recenzii și păreri despre toate produsele BRD

BRD

Scor: 2 | 134 recenzii

Scrie o recenzie

Produse BRD
    CSALB

    Vrei să negociezi cu banca?

    Depune o cerere direct de pe site-ul CSALB! Negocierea este gratuită pentru consumatori. Dacă banca sau IFN-ul acceptă intrarea în negociere, poți primi soluția în maximum 90 de zile. Mai multe detalii

    L PLiviu Paun
    Cont curent de la BRD

    Sunt foarte dezamagit de

    Sunt foarte dezamagit de personalul angajat din sucursalele Pitesti. Am vrut sa inchid un cont al mamei mele, avand drept de semnatura printr-o procura notariala. Functionarii din sucursala unde s-a deschis contul ne-au tradat cu indiferenta spunandu-ne sa asteptam un raspuns de la jurista institutiei si ca pe parcursul zilei ne vor da un raspuns. Au trecut 2 zile si raspunsul nu l-am primit. Am fost la sucursala si pana la urma mi-au inchis contul. La o alta sucursala tot din orasul Pitesti nu mi-au permis sa scot bani prin Western Union din cauza ca am buletin provizoriu,lucru care nu mi s-a mai intamplat pana acum.

    29-07-2011

    M GMerisan Georgeta
    Credit nevoi personale de la BRD

    Sunt pensionata medical

    Sunt pensionata medical nerevizuibil,dupa 2 saptamani de la depunerea actelor pentru un credit de navoi personale am primit raspuns negativ care m-a bulversat deoarece aveam toata speranta in acest credit . Unde sa apelez la un credit in cazul meu ca pensionara medical?

    20-06-2011

    C Mcristina-valentina marinica
    Card de debit de la BRD

    Am solicitat un card de

    Am solicitat un card de debit de la BRD. Domnisoara Ruxandra Nica a inceput sa imi explice ca se percepe un comision de 3-4 lei lunar pentru administrarea contului si taxa pentru card 20 de lei. Am crezut ca a terminat cu explicatiile si am semnat in graba niste hartii. Mare greseala ca nu le-am citit. La prima utilizare a cardului mi s-a oprit 40 lei, la a doua utilizare alti 17 lei. Am mers la banca sa vad de unde atatea opriri. Am decis sa inchid cardul. Am facut cerere si mi s-a spus sa revin dupa 30 de zile sa inchid si contul. Cand am revenit: SURPRIZA: mai avem de platit 73 de lei, reprezentand comision inchidere card si alte comisioane. Acum marea mea problema este: DE CE LIPSA DE INFORMARE DIN PARTEA ANGAJATEI? De ce cand mi-am deschis cardul nu mi-a spus de toate comisioanele? De ce cand m-am prezentat sa inchid cardul nu mi-a spus ce presupune acest lucru? Oare fisa postului pe care il detine nu presupune si informarea totala si corecta a clientului? Am facut reclamatie in data de 29 martie 2011 cu nr. 104 la sucursala Amurgului, dar nu cred ca ma va ajuta prea mult. Gresesc ei pe banii nostri.

    03-04-2011

    N TNicolae-Cristian Toader
    Descoperit cont de la BRD

    Atentie mare la descoper

    Atentie mare la descoperirea de card de la BRD. In cazul in care sunteti raportat pentru o intarziere la alta rata la Biroul de Credit, BRD trece la "executarea silita" in privinta sumei datorate din descoperire. Am patit-o si eu. Am intarziat 31 de zile la o rata ING, am fost raportat la Biroul de Credit, iar luna urmatoare mi-a fost retras tot salariul de catre cei de la BRD lasandu-ma fara nici un venit. Nu mai stiu ce contract am semnat la acordarea cardului ca il am de vreo 7 ani, dar am inteles ca ar exista o clauza de blocare a contului si retinere 100% a oricarei alimentari in caz de credit restant. Inca o data fiti atenti pentru a nu pati ce am patit si eu.

    15-02-2011

    M Tmihaela tufis
    Descoperit cont de la BRD

    Am descoperire de card s

    Am descoperire de card si am fost la o sucursala vrand sa transform descoperirea intr-un credit, sa mi se faca o rata lunara sa pot sa achit descoperirea. Am facut actele necesare, am asteptat doua saptamani, dupa care m-a sunat ca mi s-a aprobat (asta fiind joi) si am spus ca nu pot sa ajung decat luni si vineri. Mi s-a livrat salariul in cont, cei de la banca mi-au blocat contul, am sunat la banca si mi s-a spus ca asa este regula si ca mi se va lua din cont 30 la suta din venitul ce mi s-a livrat. Eu nu am semnat niciun act ca poate sa imi blocheze contul

    06-11-2010

    G AGHEORGHE AIRINEI
    Card de debit de la BRD

    Acum 5 ani, mai exact in

    Acum 5 ani, mai exact in 2005, ma aflam cu serviciul in Poiana Brasov. Salariul il primeam tot timpul cash si m-am hotarat sa imi fac un card pentru a-mi strange banii. Astfel, m-am dus la o agentie BRD in Brasov si mi-am facut un card, pe vremea aceea erau cardurile cu Hagi, Ilie Nastase si Nadia Comaneci! Am utilizat cardul cam 1 an! Apoi am reveni cu serviciul in Constanta si intre timp m-am casatorit si mi-am schimbat adresa din Eforie Nord, in Constanta! Pana acum nu am avut niciodata credite in banci sau in magazine! Si acum de curand m-am decis sa imi cumpar un produs de la Altex! Acestia mi-au oferit si posibilitatea de a avea si un card de pe care voi putea sa utilizez banii dupa achitarea integrala a respectivului produs! Am completat cererea de la locul de munca apoi am depus-o si cand sa imi dea raspunsul SURPRIZA : eram inregistrat la biroul de credit! Bineinteles ca am contestat acest lucru stiind ca nu am avut niciodata credite! Si intr-un final am aflat despre ce era vorba: neutilizand cardul facut la BRD s-a adunat de plata suma de 30 lei, banuiesc ca din comisionul de administrare al contului! Mentionez ca nu am stiut de acest lucru si nici ca voi fi in biroul de credit pe o perioada de 4 ani de la achitarea sumei! Am achitat aceasta suma si cu greu am inchis acel cont pentru ca nu m-am putut deplasa pana in Brasov pentru a-l inchide! Am fost si la Sucursala BRD din Constanta si mi-au spus ca totul este bine ca nu sunt dator! Apoi am incercat iar sa imi fac acea rata in magazin si acelasi raspuns negativ l-am primit! As vrea sa stiu ce este facut, cum pot iesi de aici? Pe langa faptul ca nu stiam de acest lucru, este si o suma foarte mica si in primul rand nu am fost rau platnic pentru ca nu a fost un credit a fost doar un cont, totusi e o mare diferenta! Multumesc si astept raspuns cat mai repede posibil!

    13-10-2010

    C Hclaudia homos
    Credit nevoi personale cu ipoteca de la BRD

    Buna ziua, Am un credit

    Buna ziua, Am un credit de nevoi personale cu ipoteca (euro) contractat in 15.08.2006 cu BRD. In acest contract de credit dobanda este variabila in functie de resursele bancii fara a fi stipulata o marja. Am depus nenumarate sesizari cu privire la calculul acestei dobanzi mai exact formula de calcul dupa care este calculata dobanda iar in final am primit o adresa cu nr de inregistrare 2143 din 23.09.2010 unde imi aduc la cunostinta ca am semnat si insusit citez: "pe parcursul utilizarii creditului, Banca poate indexa procentul de dobanda, in functie de costul resurselor sale. Noul procent al dobanzii va fi afisat la sediul Bancii la data intrarii in vigoare a modificarii si se va aplica la soldul creditului existent la data modificarii dobanzii. Imprumutatul va lua la cunostinta de modificarea dobanzii prin afisarile facute la sediile Bancii, Imprumutatul avand posibilitate de a fi informat la cerere, prin extrasul de cont, care poate fi pus la dispozitie in mod gratuit. Imprumutatul poate obtine, la cererea sa, graficul de rambursare la zi". Precizez ca nespecificand indicele de referinta dupa care se calculeaza dobanda de referinta variabila sau incalcat prevederile art. 14. din legea 190/1999 actualizata care spune ca "in cazul in care prin contractul de credit ipotecar pentru investitii imobiliare s-a stabilit ca rata dobanzii sa fie variabila se vor aplica urmatoarele reguli: a) variatia ratei dobanzii trebuie sa fie legata de fluctuatiile unui indice de referinta mentionat in contract b) contractul poate sa prevada ca rata dobanzi nu variaza decat atunci cand modificarea in sens crescator sau descrescator inregistreaza, fata de rata initiala a dobanzii, o diferenta minimala determinata; c) modificarea ratei dobanzii trebuie comunicata imprumutatului cel mai tarziu la data aplicarii noi rate O alta clauza abuziva este aceea in cadrul careia se prevede ca banca poate indexa procentul de dobanda in functie de costurile resurselor sale. Orice modificare se face numai in raport de evolutia Euriborului, in anumite limite prevazute de lege, nu poate creste fara limite ajungandu-se la valori care nu mai pot fi suporate de clientii banci. Ne putem gandi ca de fapt acestea si sunt intentiile Banci. Creste dobanda pentru ca clienti sa nu mai poata achita si astfel sa treca la executarea silita a clientilor. Faptul ca nu sa introdus in contract modul de calcul al dobanzii de referinta variabile, precum si indicii de referinta poate fi considerata o practica comerciala inselatoare conform art. 5 din legea 363/2007 potrivit caruia "practicile inselatoare pot fi actiuni inselatoare sau omisiuni inselatoare." De asemenea potrivit art. 7 alin1 din legea 363/2007 "o practica comerciala este considerata ca fiind omisiune inselatoare daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt, tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele acesteia, precum si de limitele mijloacelor de comunicare utilizate pentru transmiterea informatiei omite o informatie esentiala necesara consumatorului mediu, tinand cont de context, pentru luarea unei decizi de tranzactionare in cunostinta de cauza si, prin urmare, determina sau este susceptibila sa determine luarea de catre consumator a unei decizi de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o. Referitor la comisioane si anume "comisionul de gestiune credit" imi scriu in adresa cu nr de inregistrare 2143 din 23.09.2010 citez "ca prin natura lui acesta a reprezentat inca de la incheierea contractului un comision de administrare. Mai mult, conform DEX gestiune inseamna administrare, fiind vorba, in acest caz, de o modificare a numelui comisionului, si nu a naturii acestuia." Dupa studirea contractului de credit, la punctul 8 al acestuia, intitulat ,, Comisioane, din cadrul Conditiilor particulare, exista ,,comision lunar de gestionare a creditului, la data prezentei: 0.12%?, iar banca a incercat prin inserarea in actul aditional a comisionului de administrare, este practic conversia sau inlocuirea comisionului existent in contractul de credit cu cel din actul aditional, ultimul fiind si unul dintre comisionele legale ce pot fi percepute prin modificarile impuse de catre OUG 50 / 2010, dar doar cu acordul nostru. In acest sens nu sunt de acord cu inlocuirea, modificarea, schimbarea , transpunerea unui vechi comision intr-unul nou, care este legal conform prevederilor OUG 50 / 2010. Totodata nu pot accepta introducerea acestui nou comision sau a oricarui alt comision, taxa, fapt care, de altfel, contravine prevederilor legale in vigoare. In acest sens invocam prevederile art. 35 alin 1 lit b, art. 36 si art. 40 alin 1 din OUG 50 / 2010. Conform art. 40 alin. 1 din OUG 50 / 2010, ,,sunt interzise clauzele contractuale care dau dreptul creditorului sa modifice unilateral clauzele contractuale, fara incheirea unui act aditional, acceptat de catre consumator Conform OUG 50/2010 COMISIOANELE CE POT FI PERCEPUTE SUNT: Art. 36. "Pentru creditul acordat, creditorul poate percepe numai: 1. comision de analiza dosar 2. comision de administrare credit sau comision de administrare cont curent, 3. compensatie in cazul rambursarii anticipate, 4. costuri aferente asigurarilor, 5. penalitati, 6. comision unic pentru servicii prestate la cererea consumatorilor Prin urmare O.U.G. nr.20/2010 nu permite ca anumite comisioane, mentionate in contractele initiale, sa fie redenumite conform noilor prevederi legale si nici ca valoarea comisioanelor care nu se mai regasesc in O.U.G nr. 50/2010 sa fie adaugata peste valoarea celor expres mentionate in actul normativ si existente in contractele initiale De asemenea prin adresa cu nr 2143 din 23.09.2010 ma anunta citez "cf. art 95 din OUG 20/2010 pt asigurarea conformitatii contractelor de credit aflate in curs de derulare a fost de 90 de zile de la intrarea in vigoare a OUG. In acest sens Banca v-a notificat in vederea prezentarii la unitatile BRD pentru semnarea Actului Aditional , In lipsa semnarii de catre dvs a Actului Aditional, la expirarea termenului de 90 de zile Banca a efectuat in mod automat modificarea contractului dumneavoastra de credit pentru alinierea la prevederile OUG 50/2010, atat in ceea ce priveste comisioanele, cat si dobanda variabila, care s-a transformat in dobanda indexabila, mai exact EURIBOR 3M+marja fixa de 9,12%" Mentionez ca in data de 15.09.2010 m-am prezentat la BRD Agentia Brancusi unde mi-a fost inmanat un Act Aditional (DRAFT) cu nr de inregistrare 121 din 15.09.2010 in care era stipulata o dobanda fixa de 10%. In aceeasi data am depus refuzul meu al Actului Aditional nr de inregistrare al refuzului este 273 din 15.09.2010 iar pana in ziua de azi 06.10.2010 nu am primit alt Act Aditional cu dobanda indexabila desi am solicitat telefonic la BRD Agentia Brancusi si pe vocalis@brd.ro in data de 05.10.2010 solicitarea mea avand numarul de inregistrare 29079 La data acordarii creditului dobanda stipulata in contract era de 8.40%, in ziua de azi ajungand la 10% majorarea dobanzi poate fi considerata un abuz, conform Legii 193/2000, daca aceasta nu este legata de niste indici foarte clari de exemplu, ROBOR sau EURIBOR, ca in cazul contractului nr. 7012988-295/15.08.2006 Mentionez ca niciodata nu am fost anuntata in scris sau pe alta cale de majorarea dobanzii iar in momentul de fata imi calculeaza dobanda scazand indicele de referinta EURIBOR de la data de 19.09.2010 in valoare de 0.88% din dobanda de 10% (cat este in prezent si pentru care nu cunosc cum s-a ajuns la valoarea de 10%) rezultand o marja fixa de 9,12%. Pe data de 07.09.2010 am depus o petitie la ANPC cu nr de inregistrare 5707 in vederea reglementarilor clauzelor ilegale prevazute in contractul de credit. Astept pana maine 07.10.2010 solutionarea sesizarii mele iar in caz de nesolutionare ma voi adresa instantei de judecata

    06-10-2010

    G SGeorgian STARLUC
    Cont curent de la BRD

    Mi-am facut acum 1 an si

    Mi-am facut acum 1 an si ceva un Pachet Select (internet banking + oferea 3 extrageri gratuite de la ATM lunar). Acum vreau sa inchid relatia cu banca, datorita faptului ca nu mi se mai livreaza salariul in conturile BRD, iar costul de 9 RON/luna nu se justifica. Problema vine ca pachetul vine cu un cost de inchidere urias: 25 EURO. Ori eu am platit una alta in plus: deschiderea card, 2x comision anual intretinere card, 2x asigurare de chei, ceva transferuri intre conturi etc. De ce l-am facut? La inceput venea cu o dobanda la vedere atractiva (6%), ori acum e 4 si mai e si impozitata de nu se acopera nici costul lunar din dobanda. Aceleasi probleme le-au intalnit si ceva colegi de-ai mei cu pachet Clasic (15euro), respectiv cu conturi de economii AtuCont (30 RON sau 10 EURO). Daca nu il inchid explicit sunt inregistrat ca si client rau-platnic (si raportat la Biroul de credit)?

    15-09-2010

    B Kbarna kajan
    Credit auto de la BRD

    Am luat un credit auto i

    Am luat un credit auto in 2006 cu care am cumparat un Logan. La inceput am avut 320 ron rata lunara acum am 380 ron rata lunara. Creditul initial avea o dobanda de 9%, iar acum am ajuns la 16%. Este variabila, inteleg! Cand credeti sa scada dobanzile la creditele vechi ca si in cazul meu?

    13-07-2010

    C FCostica Florea
    Credit nevoi personale de la BRD

    Am facut un credit la br

    Am facut un credit la brd otopeni acum 3-4 ani pe o pe o perioada de 7 ani cu rata fixa eu personal tin sa le multumesc datorita faptului ca este o banca de incredere nu sa facut nici o modificare la rata pe care o am deoarece este rata lunara fixa.Le multumesc inca o data pentru corectitudine cinste lor. Cu stima si respect Costica Florea

    02-07-2010

    Caută recenzii despre o instituție financiară

    Scrie o recenzie