Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta noi modificari la Declaratia 088, de inregistrare in scop de TVA, intens reclamata de mediu de afaceri. Astfel, incepand cu luna iulie, se reduce numarul de intrebari si se elimina obligatia de a anexa sapte tipuri de documente.
Potrivit unui comunicat al ANAF, la formularul 088 nu mai trebuie anexat, incepand de luna viitoare, actul privind sediul social, actul privind sediul secundar, actul privind domiciliul fiscal, contractul de munca, adeverinta de venit, extrasul de cont si diploma de studii.
In aclasi timp, „incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor si facilitarea declararii situatiilor de insolventa accentueaza caracterul simplificat al noii Declaratii 088”, se mentioneaza in comunicat.
Astfel, daca in prezent formularul contine de 20 întrebari si este necesara anexarea a 11 tipuri de documente in total, incepand cu 1 iulie 2016 Declaratia 088 va avea 13 intrebari, fiind necesara anexarea a doar patru tipuri de documente in total.
Potrivit ANAF, un aspect important este ca informatiile rezultate din Declaratia 088 sunt analizate doar agregat, in ansamblul lor, printr-un algoritm informatic automatizat, iar evaluarea izolata a unui singur criteriu, precum nivelul studiilor, este irelevanta pentru atribuirea codului de TVA.
Proiectul de modificare a Declaratiei 088 a fot publicat de ANAF in data de 11 mai si, din consultarile cu reprezentantii mediului de afaceri, au reiesit o serie de modificari necesare.
„In prezent, se analizeaza modalitatea tehnica a reducerii numarului declaratiilor prin preluarea informatiilor din D088 si in alte declaratii si formulare obligatorii”, se mentioneaza in comunicaul ANAF.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News