Principalii sponsori ai campaniei lui Mitt Romney, principalul contracandidat al lui Barack Obama la presedintia SUA, sunt reprezentanti ai sectorului financiar bancar. La polul opus, Obama a fost sustinut de reprezentanti ai mediului academic si ai companiilor din domeniul IT.
Contributiile cele mai importante primite de candidatii la presedintia SUA nu au venit direct de la companii ci de la asociatii speciale ale acestora (PACs), de la angajati si familiile lor, conform
www.opensecrets.org.
Cea mai mare contributie pentru Mitt Romney a venit din partea reprezentantilor Goldman Sachs, cu aproape 1 milion de dolari.
Pe urmatoarele locuri s-au clasat Bank of America, Morgan Stanley, JPMorgan Chase, Credit Suisse Group, Wells Fargo, Deloitte, Kirkland and Ellis, Citigroup, Barclays. In total, campania lui Mitt Romney a atras 310,6 milioane dolari.
Romney a fost perceput inca de la inceput ca fiind candidatul industriei si al marilor companii, el insusi fiind antreprenor, plasandu-se impotriva reformelor sociale ale lui Obama, in special in ceea ce priveste asistenta medicala accesibila pentru toti cetatenii.
Contributiile primite de Obama au venit in principal de la reprezentanti ai universitatilor de top, printre care Harvard, Stanford, University of California, University of Michigan, University of Chicago, de la reprezentanti ai Microsoft, Google, IBM, Apple, de la reprezentanti ai Guvernului SUA, Departamentului de Stat si ai celui de Justitie.
In total, Obama a strans putin sub 290 milioane dolari, dar a reusit sa se impuna in cursa electorala si a castigat alegerile pentru functia de presedinte al SUA, obtinand al doilea mandat consecutiv.
Obama s-a pozitionat ca fiind candidatul clasei de mijloc si a populatiei cu venituri reduse si a pledat pentru reforme.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News