Vacanta de iarna se apropie cu repeziciune, odata cu Sarbatorile de sezon. Ce cheltuieli planuiesc consumatorii in 2016? Ce cadouri sunt pe primul loc? Cumparam mai mult online sau maratoanele de cumparaturi prin magazine sunt castigatoare si Craciunul acesta? Locuitorii carei tari vor cheltui mai multi bani in timpul sarbatorilor de iarna 2016?
Ferratum Grup, unul dintre jucatorii importanti pe piata
imprumuturilor rapide, si-a rugat clientii din 20 tari sa isi analizeze comportamentul privind cheltuielile in timpul vacantei de iarna. Aproximativ 13.000 de familii de clasa mijlocie au completat sondajul cu intrebari referitoare la cum planuiesc sa isi petreaca anul acesta Craciunul, si nu numai.
Potrivit sondajului, avand in vedere ca economia europeana isi continua lent redresarea economica, diferentele de consum intre tari sunt relativ mici in comparatie cu cercetarile anterioare efectuate de Ferratum in perioada Craciunului.
Astfel, 50% dintre gospodarii vor cheltui la fel de mult pe cadouri de Craciun ca si anul anterior, in timp ce doar 6% dintre gospodarii vor cheltui mai mult.
Bugetul englezilor pentru sarbatori, aproape la jumatate fata de 2015
Conform
Barometrului international de iarna Ferratum, cheltuielile vor scadea semnificativ, anul acesta in Marea Britanie (UK) comparativ cu Craciunul trecut. In 2015 britanicii planuiau sa cheltuiasca 38,5% (1.145 de euro) din venitul gospodariei lor in perioada Sarbatorilor de iarna,iar anul acesta cifra este de doar 23% (695 de euro).
Pe de alta parte, nemtii vor cheltui mai mult decat orice alta tara dintre cele participante la sondaj. Locuitorii tarii cu cea mai mare putere economica din Europa sunt dispusi sa consume mai mult de 30% (807 euro) din veniturile gospodariei in acest an cu ocazia sarbatorilor de Craciun. Cifra este cu aproximativ 10% mai mare decat media pe familie (22%), din toate cele 20 de tari care au participat la sondaj.
Germania este urmata in mod surprinzator de micile tari baltice, Lituania si Estonia, in timp ce consumatorii cei mai chibzuiti pot fi gasiti in Norvegia, Finlanda si Olanda.
De exemplu, in Finlanda, tara de origine a Ferratum Grup, gospodariile cheltuiesc in jur de 15% din venitul net disponibil pe achizitii de Craciun (468 de euro). In tara vecina, Suedia, procentul este semnificativ mai mare, cu gospodarii ce vor cheltui in jurul valorii de 688 de euro in perioada Craciunului, ce reprezinta 20% din venitul net disponibil.
Cum se pozitioneaza Romania?
Anul acesta, romanii par sa fie ceva mai darnici de Craciun fata de anul trecut in aceeasi perioada. Daca in 2015 Romania se afla pe locul 8 in randul tarilor intervievate, cu doar 2 procente peste media tarilor, anul acesta se afla pe locul 4 dupa Germania, Lituania si Estonia cu aproape 7% mai mult decat media tarilor participante la sondaj, urmand sa cheltuiasca 28,6% din venitul pe familie pe cadouri de Craciun.
In randul tarilor in care s-a desfasurat Barometrul de iarna Ferratum, Romania se pozitioneaza usor peste media acestora, dedicand cheltuielilor de sarbatori mai mult de un sfert din veniturile lunare ale familiei, echivaletul a 409 euro.
Care sunt cele mai frecvente cheltuieli in vacanta de iarna?
In Romania, pe primul loc se afla hainele si incaltamintea in procent de 23%, iar pe locul al doilea jucariile, cu un procent de 17%, urmate indeaproape de electrocasnice cu 16%. Romanii vor aloca deasemenea parte din banii cheltuiti de Craciun pe dulciuri si bunuri generale in casa. Anul trecut, pe primul loc in topul cheltuielilor de Craciun ale romanilor s-au aflat jucariile si dulciurile, in procente egale, de cate 20%.
La nivelul tuturor tarilor analizate, cea mai frecventa cheltuiala in Barometrul international de iarna 2016 este aceea pentru achizitia de jucarii - o medie de 20% din venitul disponibil al unei familii. 13 tari din totalul de 20 care au participat la sondaj, au pus pe primul loc jucariile, ca si cheltuiala de Craciun: Franta (31%), Australia (26%), Polonia (23%), Estonia (22%), Danemarca (22%), Suedia (22%), Letonia (22%), Cehia (21%), Croatia (19%), Olanda (18%), Finlanda (17%), Lituania (17%), Germania (18%).
Pe locul al doilea in topul cheltuielilor de iarna se afla hainele si incaltamintea, care au luat locul cartilor anul acesta. Cei mai interesati de aceasta categorie de cumparaturi, care le-au pus pe primul loc in topul preferintelor, sunt respondentii din: Bulgaria (29%), Spania (27%), Canada (27%), Norvegia (23%), Romania (23%), Noua Zeelanda (23%) si Marea Britanie (19%).
O alta categorie foarte importanta pentru respondenti este cea legata de electronice si electrocasnice. Cartile au cazut, anul acesta, pe locul sapte, dupa ce anul trecut au ocupat locul doi in preferintele cetatenilor chestionati.
In top 12 cheltuieli in perioada Sarbatorilor de iarna se mai afla achizitionarea de dulciuri, cosmetice, carduri cadou, bunuri generale in casa, sau echipamente sportive.
Cine prefera cumparaturile online?
In ceea ce priveste cumparaturile online in perioada Sarbatorilor de iarna, clasamentul este condus de Marea Britanie (41,4%), Olanda (36%) si Suedia (32,64%).
Romania se afla in partea a doua a clasamentului, la fel ca si anul trecut, insa cu o pondere in crestere de la 17% la 20%.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News