Guvernul vrea sa elimine mai multe documente solicitate cetatenilor si firmelor in diverse situatii, documente care pot fi obtinute inter-institutional.Unul dintre aceste documente este cazierul judiciar care poate fi obtinut de institutia interesata direct de la Politie. Astfel, Executivul va aproba un pachet de masuri privind debirocratizarea.
Potrivit premierului Dacian Ciolos, ca urmare a eliminarii cazierului judiciar, persoanele vor fi scutite de 2,5 milioane de drumuri la Politie. ”Institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar vor putea sa solicite direct la Politie, fara sa ceara cetateanului sa treaca de la un ghiseu la altul si sa ia o hartie sa o duca la alt ghiseu", a explicat Ciolos.
In urma cu cateva luni, Guvernul a deschis o platforma online, la adresa maisimplu.gov.ro, prin care oamenii de afaceri si persoanele fizice pot transmite autoritatilor atat problemele birocratice cu care se confrunta in relatia cu administratia, cat si propunerile de simplificare prin eliminarea anumitor acte pe care le considera inutile si care le complica excesiv relatia cu autoritatile.
Cazierul judiciar ocupa locul 4 in ierarhia reclamatiilor primite de Guvern din partea persoanelor fizice, fiind aratat ca presupune o procedura cronofaga si care ingreuneaza procesele administrative. Solicitarea contribuabililor era ca institutiile/structurile care au nevoie sa verifice cazierul judiciar sa o poata face direct, in sistemul de date, pe baza unui simplu consimtamant al cetateanului, fara a-l mai obliga pe acesta sa obtina singur de fiecare data documentul.
Doar o taxa pentru eliberarea buletinului sau a pasaportului
In acelasi timp, pentru ridicarea buletinului si pasaportului se va plati o singura taxa, intr-un singur loc, potrivit pachetului legislativ discutat de Guvern. Pana acum, cei care solicitau eliberarea buletinului sau a pasaportului erau obligati sa plateasca diverse taxe la diverse institutii. Conform documentului, si adeverintele de venit vor fi eliminate, in cazul inscrierii la somaj.
De asemenea, copiile dupa buletin, care trebuiau depuse la diferite dosare, vor putea fi trimise prin e-mail, scanate, ”fara sa mai fie nevoie de acele documente si hartii deplasate la o institutie sau alta, a mai spus premierul.
Dispar si copiile legalizate
O alta masura avuta in vedere de Guvern este eliminarea copiilor legalizate. Potrivit premierului, institutiile care cer astfel de copii, vor putea legaliza documentele pe loc. "Se vor elimina copiile legalizate pentru furnizarea serviciilor publice, institutiile care vor cere astfel de copii dupa anumite documente vor putea sa le legalizeze conform cu originalul pe loc", a mai afirmat Ciolos.
Potrivit premierului, vor beneficia de debirocratizare si investitorii. "Si pentru investitori sunt doua formulare de la ANAF care au fost simplificate", a spus Ciolos.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News