Proiectul BaniIQ, conceput de Visa, va continua si in 2013 si se va axa nu doar pe sfaturi si prezentari de produse dar si pe explicarea modului practic in care trebuie luata o decizie financiara.
“Vrem sa punem accent pe practicalitate, spre exemplu modul in care se pot compara produsele. Majoritatea covarsitoare isi iau informatiile din auzite, de la rude sau prieteni, nu din surse directe. De asemenea, un alt subiect de interes, sunt cumparaturile pe internet”, a precizat Catalin Cretu, country manager pentru Romania la Visa Europe.
Astfel, se doreste ca atunci cand cineva ajunge in fata ofiterului bancar sa stie exact ce intrebari sa puna, la ce sa fie atent si cum sa compare ofertele diferitelor institutii, pentru a obtine un produs avantajos.
Proiectul este sprijinit de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) si de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii.
“Trebuie sa cunoastem legea, sa luam o decizie in deplina cunostinta de cauza”, a precizat Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.
In 2013, proiectul BaniIQ se va derula pe parcursul intregului an, dupa ce in 2012 a fost lansat proiectul pilot, din mai pana in luna septembrie.
Proiectula constat in realizarea de cursuri privind finantele personale in licee si universitati, urmand ca apoi tinerii sa disemineza informatia si catre cercul lor personal.
In total, de proiect au beneficiat aproximativ 55.000 de persoane, cu varsta intre 18 si 45 de ani, din 64 de orase ale tarii. Proiectul a beneficiat si de 100 de profesori implicati carora li s-au alaturat voluntari din mediul bancar.
Cursurile au fost transpuse in clipuri online, care pot fi vizualizate fie pe YouTube fie pe pagina dedicata proiectului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News