Transformarea ordonantei de urgenta privind programul Prima Casa in lege organica a adus o serie de modificari in ceea ce priveste criteriile de eligibilitate a beneficiarilor. Sute de romani care au apucat sa isi depuna dosarul pana la inceputul lunii decembrie trebuie sa isi actualizeze declaratia pe proprie raspundere.
Pana la finalul lunii noiembrie, solicitantii de credite Prima Casa trebuiau sa depuna la dosarul de credit o declaratie pe proprie raspundere din care sa reiasa ca la data intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta nr. 60/2009, respectiv 4 iunie, nu aveau in proprietatre o locuinta.
Conform noii legi organice care ii ia locul, beneficiarii nu trebuie sa fi detinut niciodata o locuinta, nici inainte si nici ulterior datei de 4 iunie. In consecinta, din 30 noiembrie, Fondul nu mai poate acorda garantii de stat decat in situatia in care declaratia este in conformitate cu noile reguli.
Clientii care au depus dosarul trebuie sa prezinte noi declaratii
„Rugam beneficiarii Programului Prima Casa sa isi actualizeze declaratia pe proprie raspundere in vederea prelucrarii solicitarilor inaintate cu cat mai mare operativitate. Neactualizarea declaratiei pe proprie raspundere face imposibila solutionarea favorabila a solicitarii de garantare”, au declarat reprezentantii Fondului.
Acest mesaj ar trebui adus la cunostinta clientilor si de catre bancile la care acestia au depus dosarele. Gradul de operativitate a facut insa ca mesajul sa ajunga mai repede sau mai incet catre beneficiari.
In consecinta, clientii care pana la 30 noiembrie nu au primit o rezolutie de la Fond, ar trebui sa verifice daca nu cumva trebuie sa mearga la banca cu o noua declaratie. In caz contrar, isi vor vedea dosarul respins, din cauza unei simple proceduri.
Bancile si-au informat clientii prin consilierii din retea
Contactati de Conso.ro, reprezentantii celor mai active banci din programul Prima Casa au declarat ca deja au demarat un proces prin care si-au anuntat clientii ca mai trebuie sa depuna un document la dosar.
“Dosarele depuse inainte de data intrarii in vigoare a legii au fost acceptate iar pentru restul ne-am informat reteaua teritoriala. Consilierii de credit sunt cei care au anuntat fiecare client in parte despre situatia dosarului si despre necesitatea actualizarii declaratiei in cauza”, a precizat pentru Conso.ro, Adrian Jantea, director in cadrul BRD. El spune ca in situatia de a veni cu un nou act la banca s-au aflat putin peste 100 de clienti.
Si la BCR tot prin intermediul retelei s-a adus la cunostinta clientilor ca trebuie sa revina asupra documentatiei. “Au fost anuntate toate unitatile si noul tip de declaratie este disponibil” a precizat Corneliu Cojocaru, directorul de comunicare al Bancii Comerciale Romane. El ne-a precizat ca au fost afectati de aceasta schimbare a procedurii mai putin de 250 de clienti.
“In cazul Alpha Bank Romania, formularul solicitat clientilor a fost actualizat pe parcursul analizei in dosarele de aplicatie, astfel incat procesul sa nu sufere blocaje”, au precizat reprezentantii bancii elene.
Cei care trebuie sa isi actualizeze declaratia trebuie sa treaca mai intai pe la banca pentru a obtine noul formular tip, acceptat de banca si de fond, iar apoi la un notar, pentru autentificare. Obtinerea unui nou document costa intre 60 si 100 lei, in functie de notarul ales.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News