Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va controla toate bancile care au acordat credite in franci elvetieni (CHF), a anuntat presedintele institutiei, Bogdan Pandelica, prezent in Comisia Economica din Senat. Autoritatea a amendat, deja, Raiffeisen Bank pentru practici incorecte in acordarea unor astfel de imprumuturi.
Presedintele ANPC a mai declarat, in cadrul audierilor din Comisia Economica a Senatului, ca institutia va finaliza un ordin de incetare a practicilor comerciale incorecte constatate la Raiffeisen Bank in privinta majorarii dobanzilor la creditele in franci elvetieni, iar efectul ar trebui sa fie revenirea la dobanda din primul an de creditare.
Totodata, Pandelica sustine ca din contractele de credit in CHF ale Raiffeisen Bank va trebui sa fie eliminate clauzele care presupun aplicarea acestor practici, respectivele contracte urmand sa revina la forma initiala, iar banca sa emita un nou grafic de rambursare.
"ANPC a constatat ca Raiffeisen nu doar ca nu a informat clientii cu privire la riscurile creditelor in CHF, ci, mai mult decat atat, a prezentat produsul ca fiind unul sigur, stabil, cu o dobanda mica. Controlul trebuie extins la toate bancile care au dat credite in CHF, pentru ca toate cele opt banci au mers pe acelasi scenariu", a declarat si senatorul Daniel Zamfir.
Totodata, Zamfir a solicitat presedintelui ANPC sa emita rapid ordinul de eliminare a practicilor inselatoare constatate la Raiffeissen Bank. “E bine de stiut ca odata emis ordinul, banca va fi obligata sa elimine din contracte clauzele abuzive identificate de ANPC”, a mentionat Zamfir.
Cate reclamatii primeste ANPC de la clientii nemultumiti de banci?
Potrivit ANPC, Raiffeisen a prezentat un produs cu o dobanda favorabila, pe care apoi a crescut-o de la 4,9% la 5,9%.
Autoritatea considera ca banca a prezentat produsul ca fiind unul sigur, stabil, cu o dobanda mica, iar neinformarea corecta a consumatorilor i-a determinat pe acestia sa ia o hotarare pe care altfel nu ar fi luat-o.
Pe de alta parte, presedintele ANPC a declarat recent ca Autoritatea primeste zilnic in jur de 40-50 de sesizari de la consumatori nemultumiti de relatia cu institutiile financiar-bancare si nebancare.
Astfel, intr-un an si jumatate s-au adunat 16.000 de reclamatii, potrivit lui Bogdan Pandelica. Potrivit acestuia, avand in vedere situatia, bancile au fost obligate sa le asigure clientilor toate informatiile necesare in vederea accesarii in cunostinta de cauza a unui credit.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News