Daca pentru clientii noi bancile nu se inghesuie cu promotii, iar clientii deja existenti trebuie sa apeleze la procese colective pentru a obtine o reducere de dobanda, cei mai avantajati sunt cei care doresc sa se refinanteze. Pentru ei, bancile au venit cu scaderi de costuri si oferte speciale, pentru a-i atrage in propriul portofoliu.
Odata cu intrarea in vigoare a OUG nr. 50/2010, clientii cu credite in derulare pot rambursa anticipat o parte sau intreaga datorie catre banca, platind un comision de rambursare de cel mult 1% din valoarea soldului.
Comparativ cu nivelurile de 4-5% practicate anterior, noile prevederi s-au tradus prin daramarea unei bariere extrem de importante din calea celor ce doreau sa isi mute creditul de la o banca la alta.
Astfel, si bancile au inceput sa iasa cu campanii promotionale si oferte speciale pentru cei care ar dori un credit de refinantare.
Costuri preferentiale pentru clientii noi
Strategia de a atrage clientii altor banci cu oferte mai bune decat cele standard
nu este una noua. In general, clientii cu un credit in derulare au istoric de plata ce poate fi verificat, astfel ca ofera o siguranta mai mare finantatorului.
Raiffeisen Bank a decis sa suporte taxele notariale aferente transferului de ipoteca pentru 750 de clienti care accepta sa isi refinanteze imprumuturile contractate la alte banci. Conditia este ca documentatia sa fie depusa intre 23 august si 7 octombrie, iar creditul sa fie contractat pana cel tarziu 5 noiembrie.
Millennium Bank a decis de curand sa scada dobanzile pentru creditele ipotecare nou acordate. Clientii care se refinanteaza sunt rasfatati si cu eliminarea comisionului de analiza dosar, de 2,5% din suma acordata.
Si CEC Bank a decis sa mearga pe aceeasi strategie si a decis sa ofere dobanzi promotionale in cazul creditelor de refinantare. In plus, perioada maxima de acordare a fost majorata pana la 35 ani.
BCR ofera comision de analiza dosar 0% celor care doresc refinantarea creditelor ipotecare. In cazul imprumuturilor nou acordate, comisionul de analiza ajunge la 2,5% din credit.
Procese in asteptare cu clientii vechi
Toate aceste campanii promotionale de atragere de noi clienti sunt motivate din dorinta “de a veni in intampinarea dorintei clientilor de a-si reduce cheltuielile lunare”. Bineinteles, in intampinarea clientilor altor banci.
Unele dintre aceste institutii au insa probleme cu pastrarea propriilor clienti, care nu sunt multumiti de faptul ca trebuie sa plateasca dobanzi mult mai mari decat cele din oferta actuala.
In anumite cazuri, clientii au gasit si reteta prin care pot beneficia de conditii mai bune: instanta. Pe internet au aparut deja mai mult grupuri de discutii iar lucrurile au luat amploare rapid, trecand in sfera proceselor colective.
Toti clientii are s-au unit in astfel de demersuri au in comun aceeasi solicitare principala: scaderea dobanzilor si aplicarea formulelor de calcul in mod echitabil.
Inflexibilitatea bancilor fata de situatia clientilor care au luat credite in trecut ar putea fi explicata si prin faptul ca multi din ei au statut de client-captiv. Multe persoane nu pot accesa un credit de refinantare pentru ca nu se mai incadreaza in actualele conditii de creditare din punct de vedere al venitului necesar si gradului de acoperire cu garantii a imprumutului.
Cum piata imobiliara a cunoscut un declin accentuat in ultimii doi ani, iar sumele acordate prin credit ajungeau chiar la 100% in perioada de boom a preturilor, foarte multi clienti se vad in postura in care valoarea garantiei nici macar nu mai acopera datoria catre banca.
In consecinta, clientii nu pot renunta la banca la care au in derulare creditul. Mai mult, in unele cazuri, lipsa unor garantii solide sau a unui venit suficient aduce clientii in situatia in care nu pot obtine refinantarea nici de la aceeasi banca, chiar daca acest lucru ar duce la o reducere de costuri si, deci, la un risc mai scazut de neplata.
Ati solicitat o deja refinantare si ati fost refuzat de banca? Sau ati reusit sa va mutati creditul la alta institutie, in conditii mai bune? Povestiti-ne demersurile dvs la adresa de email
office@conso.roNe puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News