Mai multi clienti BCR ne-au sesizat ca la solicitarea de reducere imediata a comisionului de rambursare anticipata, functionarii din unitati le-au comunicat ca acest lucru nu este posibil in prezent. Reprezentantii BCR dau asigurari ca banca va respecta noile cerinte legale, iar orice comision incasat si necuvenit va fi restituit clientilor.
In urma cu cateva zile,
ANPC a anuntat oficial ca noile prevederi legale pentru creditele acordate populatiei au intrat in vigoare de la 21 iunie. Protectia Consumatorului anunta clientii ca se pot duce in unitati sa isi ceara drepturile, fara sa mai astepte actele aditionale pe care bancile sunt obligate sa le incheie in termen de cel mult 90 de zile.
O serie de clienti BCR au mers in unitati pentru a cere reducerea comisionului de rambursare anticipata, dar au primit un alt mesaj de la angajati. Alina Dragomir din Bucuresti a dorit sa afle daca poate rambursa anticipat o parte din credit in noile conditii, iar functionarii i-au comunicat ca acest lucru nu va fi posibil decat dupa semnarea actului aditional. Iar, in cazul in care ramburseaza anticipat, banca va percepe comision conform contractului.
Acelasi raspuns l-a primit si Cristina Dediu din Galati. “M-am adresat BCR-ului atat verbal cat si in scris solicitand eliminarea comisionului de rambursare anticipata, care este de numai 4,5% din sold (in cazul meu aprox. 2.450 euro). Acestea mi-au raspuns verbal, caci scris trebuie sa astept 30 zile, ca au la dispozitie 90 de zile sa faca acest lucru printr-un act aditional si ca daca rambursez acum o voi face conform contractului”, ne-a relatat clienta la rubrica
Vocea clientului.
BCR promite ca va inapoia banii daca s-au incasat comisioane mai mari
Contactati de Conso.ro, oficialii BCR au dat insa asigurari ca banca respecta noile prevederi legale inca din 21 iunie, iar clientii pot efectua rambursari anticipate la noile costuri. Ei au promis ca vor transmite si catre sucursale acest mesaj, astfel incat clientii sa poata beneficia efectiv de drepturile lor.
In plus, reprezentantii bancii au precizat ca in situatia in care unui client i-a fost perceput un comision de rambursare anticipata care contravine noilor prevederi legale, banii vor fi restituiti.
Mihail Meiu, director in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, recomanda clientilor sa faca reclamatii la oficiile pentru protectia consumatorului in cazul in care bancile nu adapteaza comisioanele de rambursare anticipata la noile cerinte legale si continua sa incaseze comisioanele stabilite anterior in contracte.
De asemenea, clientii pot posta si pe Conso.ro la rubrica
Vocea clientului modul in care bancile pun in aplicare noua ordinanta privind creditele pentru consumatori, semnalandu-ne propriile experiente din unitati.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News