Grupul clientilor cu credite in franci elvetieni propune conversia imprumuturilor la un curs de 2,8 lei/franc, un curs care ar proteja atat bancile impotriva unor potentiale pierderi dar si clientii prin diminuarea pierderilor acestora in mod real, potrivit unei analize realizata de expertii grupului.
”Desi proiectul de lege inaintat de Grupul nostru solicita conversia la cursul istoric plus maximum 20%, suntem flexibili si dispusi sa ne modificam solicitarea spre urmatorul prag care anuleaza acest risc pentru banci (riscul de a integistra pierderi – n.r), atata timp cat solutia diminueaza in mod real pierderea clientilor. Din calculele noastre, un curs de 2,8 lei/franc indeplineste ambele conditii de mai sus”, se precizeaza intr-un comunicat de presa al Grupului.
Grupul, care are aproximativ 22.000 membri, sustine ca nu isi doreste o solutie care sa impovareze bugetul de stat, ci o solutie prin care responsabilitatea sa se imparta intre banci (principalii responsabili) si clienti.
Referitor la informatiile potrivit carora bancile ar inregistra pierderi ”colosale” in cazul conversiei la alt curs decat cel al pietei, reprezentatntii Grupului sustin ca in cazul bancilor, pierderile ar aparea atunci cand recupereaza de la client mai putin decat au imprumutat acestuia.
”Pierderile cu care ameninta BNR, ARB si reprezentantii institutiilor bancare se refera la pierderi din potentialul castig, nu la pierderi in adevaratul sens economic. Daca aplicam acelasi exercitiu pentru consumator, insa, vom realiza ca debitorul sufera deja o pierdere reala, asa cum este ea descrisa in DEX sau in orice manual de contabilitate. Ratele, in lei, s-au dublat de la contractarea creditelor!”, se mai arata in comunicatul citat.
Reprezentantii Grupului pledeaza in continuare pentru o solutie legislativa in locul negocierii dintre client si banca, considerand ca este ”un abuz sa ii ceri unei persoane fizice, fara pregatire juridica sau de negociere sa discute/ negocieze cu o intreaga echipa a unei banci, care are in spate pregatire juridica, tehnica de negociere, pregatire financiara si tehnici de vanzare”.
”Oamenii sunt deja in incapacitate de plata si negocierile individuale dureaza minimum doua luni. Bancile raspund in termen de 30 de zile la prima cerere si apoi urmeaza asa zisa negociere. Nu exista timp din partea clientilor, iar bancile nu au motive sa se grabeasca”, se precizeaza in comunicat.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News