Inducerea fricii, a presiunii psihologice si confuziei au adus recuperatorilor de creante din Polonia amenzi de peste 250.000 euro din partea Autoritatii de Protectie a Consumatorilor si Competitiei.
Principala institutie amendata a fost Euro Bank, pentru incalcarea intereselor consumatorilor prin utilizarea intimidarii, presiunii psihice si furnizarea de informatii inexacte privind consecintele neplatii ratei lunare.
Investigatia a pornit de la o serie de articole si reportaje aparute in media in luna noiembrie 2009 iar amenda a fost bazata pe convorbirile telefonice pe care angajatii Euro Bank le aveau cu debitorii.
“Banca se vede obligata sa trimita dosarul catre executare. La adresa indicata de dvs va fi trimisa o echipa de interventie, formata din executori, pentru negociere. Nu va faceti griji, executorii nostri sunt specialisti in recuperarea debitelor de la clienti care nu mai vor sa plateasca. Va vor vizita acasa, in uniforme si sunt convins ca dupa o scurta perioada de negociere, in ciuda problemelor pe care le aveti, va veti decide sa returnati banii datorati catre banca”, era mesajul standard al reprezentantilor bancii atunci cand telefonau debitorii.
Decizia de aplicare a amenzii este cu atat mai importanta cu cat autoritatile au confirmat pentru Conso.ro ca in Polonia nu exista o legislatie specifica pentru protejarea debitorilor. Autoritatea s-a bazat pe legislatia generala privind protejarea intereselor consumatorilor si pe cea privind competitia incorecta.
In Romania, pana in prezent nu a fost aplicata nicio amenda semnificativa societatilor de colectare creante, in ciuda numeroaselor cazuri de abuzuri comise si
prezentate inclusiv in media.
Totusi, legislatia specifica este in curs de aprobare si prevede o serie de reguli pe care recuperatori de creante trebuie sa le respecte atunci cand comunica cu debitorii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News