Bancile incep sa fie mai deschise in relatia cu clientii si au acceptat sa initieze colaborari oficiale cu asociatiile din domeniu. Noua politica a fost adoptata pana acum in Spania.
Cea mai mare banca din Spania, La Caixa, a acceptat sa colaboreze cu Asociatia Spaniola a Utilizatorilor de Servicii Financiare (ADICAE) si sa gaseasca impreuna solutii pentru clientii proprii aflati in dificultate.
Parteneriatul mai presupune ca cele doua institutii sa gaseasca impreuna cele mai bune solutii de rezolvare a conflictelor fara a se ajunge in instanta.
In consecinta, reprezentantii ADICAE si cei ai bancii vor avea intruniri regulate pentru a dezbate principalele probleme si intrebari cu care se confrunta utilizatorii produselor si serviciilor La Caixa. Se vor ridica in discutie si probleme cu care clientii s-au confruntat in trecut, precum diverse clauze contractuale din contractele de credit ipotecar care au generat nemultumiri sau modalitati mai putin transparente de promovare.
Parteneriatul, semnat pe o perioada de 3 ani, implica si realizarea unui comitet de lucru format din reprezentantii celor doua institutii pentru a urmari modul de implementare a angajamentelor asumate.
La Caixa este cea mai mare banca spaniola, cu peste 13 milioane de clienti. In Romania, La Caixa este prezenta prin intermediul unei sucursale, care nu ofera insa servicii populatiei.
Pe de alta parte, acceptul bancii de a accepta ca partener de discutii o asociatie de consumatori este cu atat mai important cu cat sistemul bancar spaniol se confrunta cu o criza de lichiditate si a necesitat
100 miliarde euro acordate prin Mecanismul european de stabilizare financiara (EFSF) pentru salvare.
In Romania, nu a existat niciun fel de initiativa similara de dialog a bancilor locale cu asociatiile de consumatori. Bancile au preferat sa mearga pe varianta de negociere cu fiecare client in parte care se afla in dificultate pentru a gasi solutii, dar metoda
nu a avut un succes notabil.Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News