O parte dintre clientii nemultumiti de institutiile financiare au infiintat Asociatia pentru Protectia Clientilor Bancari (APCB), cu scopul de a apara drepturile consumatorilor de produse si servicii bancare.
Asociatia a luat fiinta in luna iulie 2011, la aproximativ 1 an de la momentul in care clientii bancilor au inceput sa se reuneasca in diverse grupuri pentru a merge impreuna in instanta pentru modificarea diverselor clauze din contractele de credit.
“Vrem sa ne facem simtita prezenta si dorinta de implicare, pe langa determinarea si hotararea de a continua sub toate formele posibile cautarea celor mai bune solutii pentru dezvoltarea parteneriatului real intre client si banca”, au precizat pentru Conso.ro reprezentantii Asociatiei.
Printre punctele ce urmeaza a fi atinse de catre asociatie in viitorul apropiat se numara promovarea adoptarii Legii Falimentului Personal, sustinerea prin asistenta juridica a clientilor cu probleme precum si promovarea de actiuni de informare a clientilor cu privire la drepturile pe care le au.
“Vom informa autoritatile competente cu privire la prezenta pe piata a unor produse/servicii bancare neconforme cu dispozitiile legale in vigoare, cu privire la clauzele abuzive în contracte si practicile incorecte ale bancilor în relatia cu clientii. Vom milita pentru o piata a produselor si serviciilor bancare transparenta si de incredere, bazata pe protectie legala eficienta a clientilor”, au precizat reprezentantii Asociatiei.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News