O banca din Marea Britanie are baza de date a clientilor plina de greseli, astfel ca nu mai stie ce persoane trebuie sa incaseze despagubiri pentru practicile inselatoare aplicate in trecut. Peste 20.000 de clienti au incasat 20 milioane lire desi nu ar fi trebuit.
Financial Services Authority (FSA) a amendat Bank of Scotland (BOS) cu 4,2 milioane lire din cauza inregistrarilor eronate cu privire 250.000 de clienti care au obtinut credite ipotecare.
Problema a iesit la iveala atunci cand BOS a creat un program pentru a compensa o parte din clientii Halifax, institutie care opereaza sub licenta bancara a BOS.
Clientii aveau impresia ca dobanda variabila la creditele ipotecare nu poate depasi cu 2 puncte procentuale rata de politica monetara a bancii centrale. La sfarsitul lui 2008, Halifax a majorat pragul la 3 puncte procentuale, dar nu a informat clientii. In urma unei investigatii FSA, BOS a decis la inceputul lui 2011, sa achite clientilor afectati compensatii de 500 milioane lire.
Problema este ca banca nu mai poate insa identifica corect toti acesti clienti. FSA a descoperit acest lucru monitorizand un website financiar pentru consumatori, unde mai multi clienti reclamau ca au fost exclusi din program si nu au incasat compensatiile banesti cuvenite.
In urma verificarilor efectuate la BOS, autoritatea de supraveghere a descoperit cu stupoare ca banca a contactat in mod eronat 33.700 de clienti pentru a-i include in program, desi acestia nu aveau nicio legatura cu programul respectiv.
Mai mult, banca a facut plati de 20 milioane de lire catre 22.700 dintre acesti clienti.
“Aceste greseli au fost cauzate de faptul ca Bank of Scotland detine inregistrari eronate cu privire la creditele ipotecare, astfel ca nu poate identifica pe cei 250.000 de clienti care beneficiaza de un plafon maxim pentru nivelul dobanzii variabile”, au precizat reprezentantii FSA.
Erorile din baza de date s-au acumulat in decursul unei perioade de 7 ani.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News