Chiar daca au inceput sa existe anumite diferentieri, costul aferent serviciilor si produselor bancare ramane pentru populatie principalul criteriu in alegerea a institutiei cu care colaboreaza.
Aproximativ jumatate din clienrii care ar vrea sa plece sau chiar au incheiat colaborarea cu banca isi justifica aceasta actiune prin politica de preturi, conform datelor
BCR.
“1 din 2 clienti ar putea lua decizia ca atunci cand ajunge depozitul la scadenta sau se termina creditul, chiar sa plece”, a precizat Sorin Mititelu, executive manager Retail in cadrul BCR.
Aceasta migrare ramane cu atat mai intensa cu cat diferentele de cost intre ofertele bancilor din Romania sunt inca foarte mari, ajungand in unele cazuri ca dobanda unui credit sa varieze de la simplu la dublu, in functie de banca.
Cei care doresc sa afle topul celor mai avantajoase
credite si
depozite, pot compara ofertele bancilor in sectiunile dedicate de pe Conso.ro.
Pe de alta parte, rata mare de plecare a clientilor este compensata de o rata ridicata de atragere de noi clienti. Spre exemplu, la BCR, in cazul cererilor de credite venite din pareta populatiei, gradul de aprobare este de 40%-50%, comparativ cu doar 5% in cazul microintreprinderilor.
Totusi, in conditiile in care cererea de imprumuturi ramane la niveluri scazute, bancile isi regandesc afacerile, prin prisma unei reduceri de costuri si atragerea de noi clienti prin canale alternative.
“Businessul actual se poate realiza cu o retea mai mica. In perioada urmatoare nu va fi o surpriza ca bancile isi redeseneaza reteaua”, a precizat Mititelu.
Acesta mizeaza pe viitor pe politica de vanzare a serviciilor bancare prin intermediul canalelor alternative, in detrimentul retelei teritoriale.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News