Documentele, necesare la notariat, pentru vanzarea unui apartament care a fost cumparat prin credit ipotecar, care ulterior a fost achitat integral, sunt:
- actele de proprietate (contractul de vanzare-cumparare, titlu de proprietate, certificat de mostenitor etc.)
- incheierea de intabulare a dreptului de proprietate si a ipotecii;
- dovada achitarii integrale a creditului (adresa institutiei creditoare prin care aceasta atesta achitarea integrala a creditului si isi da acordul pentru radierea ipotecii);
- documentatia cadastrala;
- certificatul de atestare fiscala pentru vanzare;
- adeverinta de la asociatia de proprietari, daca imobilul care se vinde este un apartament, din care sa rezulte ca datoriile la intretinerea sunt achitate la zi;
- actele de identitate ale partilor.
Daca ipoteca s-a radiat, atunci este necesara si incheierea de radiere din Cartea Funciara a ipotecii.
Notarul public instrumentator va face demersurile necesare pentru oblinerea extrasului de Carte Funciara de autentificare, care este un alt document necesar la incheierea contractului de vanzare-cumparare si care are un termen de valabilitate de 5 zile, de la data emiterii.
De asemenea, in masura in care exista parti care sunt reprezentate la semnarea contractului de vanzare-cumparare de catre un mandatar, acesta trebuie sa prezinte in original procura prin care este imputernicit sa semneze respectivul act.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News