F PFlorin Preduchin
Cont curent de la Banca Transilvania
De aproape doi ani am tr
De aproape doi ani am trecut conturile firmei la Banca Transilvania. Ultima problema pe care am avut-o cu circa o ora in urma m-a determinat sa transmit si altora, inclusiv celor care conduc aceasta banca, experientele avute in acest timp. Iata cateva:
1. Pentru a efectua o tranzactie trebuie sa pierzi foarte mult timp, intre 15 si 60 minute. Personal insuficient, ceea ce inseamna cheltuieli minime cu salariatii, dar pe timpul si, evident, pe banii clientilor.
2. In ultimele luni au aparut doua angajate noi, fara experienta, Fiecare dintre acestea nu stia sa faca unele operatiuni ceea ce, uneori, a provocat blocarea activitatii din agentie pentru ca celelalte angajate sa-i arate celei noi ce are de facut. Din nou, timp pierdut aiurea de catre clienti si nervi. Din nou, aceasta inseamna pentru banca cheltuieli minime cu salariati tineri dar neexperimentati, iar pentru clienti pierdere de timp si de bani, pentru ca "time is money".
3. Inainte de semnarea contractului pentru liniile de credit am negociat dobanzile, apoi la semnare nu am mai citit toate hartiiile mergand pe incredere. Dupa un timp, am aflat ca aveam un comision de neutilizare de 1,5% desi negociasem un comision de 1%.
4. Cu cateva luni in urma, am facut o plata externa, rugand operatoarea de la banca sa scrie codul SWIFT al bancii unde trebuia sa ajunga banii, dupa modelul unor tranzactii anterioare. A doua zi am plecat la o intalnire de afaceri in alta tara. Dupa doua zile, primesc telefon de la firma si sunt instiintat ca banii s-au intors in contul nostru. Telefonez la banca si mi se spune ca banca din strainatate refuzase banii. O minciuna ordinara! De fapt, salariata bancii gresise swiftul. Iar, evident, costul tranzactiei esuate l-am platit tot eu. Toata treaba asta a insemnat si destul timp pierdut si zbucium, nenumarate telefoane pe roaming s.a.m d. Deci, din nou, lipsa de profesionalism din partea salariatilor bancii.
5. Cu circa o luna in urma, fac o plata externa prin internet banking. Dupa cateva ore primesc un telefon de la banca si mi se spune ca nu am suficienti bani in cont, prin urmare tranzactia nu se poate efectua. Stiam ce bani am in cont si aveam si o linie de credit, ceea ce acoperea cu mult valoarea transferului. I-am amintit salariatei bancii suma din contul curent si ca ceea ce mai trebuie poate sa ia din linia de credit. Si-a cerut scuze si mi-a spus ca uitase de linia de credit. Pai eu trebuie sa le spun cum sa-si faca treaba? Din nou, lipsa de profesionalism!
6. Si, in sfarsit, intamplarea de azi. Am mers la banca si am cumparat o suma in Euro. Mi s-a comunicat cursul negociat, am semnat documentul de tranzactie si am plecat. Dupa circa trei ore primesc un telefon de la banca si mi se comunica faptul ca tranzactia nu a fost aprobata pentru ca se gresise cursul. In loc sa mi se dea cursul de vanzare pentru Euro mi s-a dat cursul de cumparare care era putin mai mic! Aveam documentul tranzactiei cu semnatura salariatei si stampila bancii, asa ca puteam sa le fortez mana pentru a nu anula tranzactia, dar mi s-a facut lehamite.
E de ras sau de plans?
Iare cele de mai sus sunt doar o parte din intamplarile neplacute pe care le-am avut cu aceasta banca. Inainte de aceasta am avut cont circa 15 ani la Mindbank, ulterior ATE Bank, si in toti acesti ani nu am avut atatea probleme.
Acum caut referinte despre alte banci pentru a-mi muta conturile dar, din pacate, ceea ce citesc pe forumuri ma cam ingrozeste. Oare cei de la supravegherea bancilor, BNR-ul, nu citesc aceste feedback-uri de la clientii bancilor? De fapt, de ce sa ne mai intrebam? Tot ce se intampla in tara asta este doar un simulacru de societate democratica si asezata. Pana si reprezentantele unor firme straine serioase se molipsesc de virusul neseriozitatii romanesti!
11-08-2015