top banner

Vocea clientului

Opinii, recenzii și păreri despre produsele financiare

Recenzii servicii financiare

L VLiviu Vrabie
Economisire Creditare de la BCR Banca pentru Locuinte

Din cate am citit pe ace

Din cate am citit pe acest site, marea majoritate a clientilor se simt inselati de catre BCR-BPL datorita faptului ca reprezentantii bancii care le-au vandut produsul nu le-au prezentat toate informatiile necesare inainte de semnarea contractului. Din pacate aceasta este o practica foarte des intalnita in institutiile financiare din Romania in principal datorita faptului ca bancile le stabilesc angajatilor niste target-uri de vanzari foarte mari iar majoritatea dintre ei prefera sa ascunda dezavantajele unui produs pentru a putea sa il vanda mai usor. Asta nu face decat ca multi dintre clienti sa isi piarda increderea in bancile respective iar pe termen lung asta e un lucru extrem de daunator pentru acele banci. Cu toate acestea, clientii trebuie sa poata face diferenta intre atitudinea neprofesionista a reprezentantilor bancii si calitatea produsului pe care ei il vand. In randurile urmatoare as vrea sa explic in detaliu acest produs al BCR-BPL numit Economii Plus pentru ca este intr-adevar un produs excelent atata timp cat stii ce semnezi. Sa o luam cu inceputul, acest produs este unul de economisire-creditare dar prima parte nu este conditionata de cea de-a doua. Adica dupa expirarea contractului nu te obliga nimeni sa contractezi un credit daca nu doresti sa faci asta. Economii Plus e un produs de economisire pe termen mediu (5 ani) spre deosebire de depozitele clasice (maxim 1 an) sau pensia facultativa (pana la implinirea varstei de 60 de ani). Deci o persoana care e interesata doar de partea de economisire trebuie sa stie ca nu va beneficia de prima de la stat in valoare de 25% din suma depusa intr-un an calendaristic decat daca duce contractul incheiat pe o durata de 5 ani la bun sfarsit. Contractul poate fi incheiat doar in RON iar acei 25% an de la stat ii primiti pentru sumele economisite pe durata unui an, nu pentru sumele cumulate. Adica daca dupa 3 ani ati depus 13500 ron (4500 ron/an) nu veti primi 25% decat din suma depusa in ultimul an, nu din intreaga suma. Dobanda de 3% pe care BPL o acorda este in schimb la sold, nu la depunerile anuale. Prima de la stat este limitata la echivalentul in lei a 250 de euro, din motive evidente. Cei cu foarte multi bani ar putea depune milioane de lei la care ar primi 25% dobanda ceea ce ar fi specula. Deci cineva care depune 4500 ron pe an va primi 1125 ron pe an drept prima de la stat la care se adauga si dobanda bancii de 3%. La un calcul estimativ, cineva care depune anual 4500 ron timp de 5 ani va avea in cont aproximativ 30.000 ron la terminarea contractului dupa scaderea comisioanelor. Si asa am ajuns la comisioane care sunt urmatoarele: comision de deschidere de 1% din suma contractata + 28 ron/an comision de administrare. Suma contractata inseamna cei 30.000 ron pe care urmeaza sa ii economisiti + cei 30.000 de ron pe care i-ati putea imprumuta de la BPL dupa incheierea celor 5 ani ai contractului de economisire, deci in total 60.000 ron. Iar 1% din 60.000 este 600 ron. Practic costurile unui astfel de contract sunt 28 ron * 6 ani (daca terminati un contract in luna ianuarie a unui an vi se va percepe comisionul integral pentru anul respectiv) + 600 ron comisionul de deschidere. Rezulta un total de 768 ron in conditiile in care primele de la stat + dobanda bancii va vor aduce aproximativ 7.000 ron ceea ce rezulta un profit de peste 6.000 ron pt fiecare client. Iar acesti bani sunt garantati de Fondul National de Garantare a Depozitelor Bancare deci riscul este 0. Bineinteles, datorita faptului ca vorbim de statul roman, prima de 250 euro va fi virata cu intarzieri de pana la 1 an insa pana la urma toata lumea isi va primi banii iar la finalul contractului veti putea retrage toti banii din cont urmand ca prima pentru ultimul an sa fie virata ulterior. Dupa cum puteti vedea, nu e vorba de nicio teapa atata timp cat stii de la inceput toate conditiile pentru a putea beneficia de acea prima de la stat, costurile unui astfel de contract fiind mult mai mici decat profitul clientului. Mentionez ca nu sunt angajat BCR sau BCR-BPL dar vand acest produs prin intermediul unei firme de brokeraj. Insa niciunul din clientii mei nu au semnat un astfel de contract fara sa stie de la inceput tot ce am scris mai sus plus toate informatiile legate de partea de creditare a produsului. E pacat ca unii vanzatori prefera sa vanda prin dezinformare dar din pacate nu putem schimba nimic in legatura cu asta. Ceea ce poate face insa fiecare dintre noi este sa citeasca foarte bine ceea ce semneaza pentru ca pe cererea de deschidere sunt scrise foarte clar toate comisioanele.

22-02-2013

A Malexandra Macarei
Economisire Creditare de la BCR Banca pentru Locuinte

Si eu astazi am semnat u

Si eu astazi am semnat un contract cu banca..la fel economie...totul frumos pana in momentul in care am fost la banca sa platesc.Deoarece am vrut sa depun in cont 400 lei,cat scria pe contract,domnisoara a spus ca ar fi mai bine sa platesc 600 lei... Ea nu mi-a spus ca acesti 600 de lei reprezinta comisionul de deschidere a contului..Iar in prima zi cand am discutat mi-a relalat faptul ca e un comision de 1% din prima suma depusa,nicidecum din suma contractata...Intrebarea mea este...chiar a uitat sau stia de acest comision?Relatez faptul ca pe contract ea a scris ca platesc 600 de lei comisionul de deschidere.Intrebarea mea este,acesti bani ii voi primi inapoi?Sau nu??Si daca da in ce conditii??

18-02-2013

S TSTOIAN TANASE
Depozit la termen de la BCR

In anul 2007 am mers la

In anul 2007 am mers la B.C.R. sa lichidez un depozit.Toate bune si frumoase pana la caserie. Tanarul casier a numarat banii la masina, mi-a facut fisicuri le-a asezat in fata ghiseului si foarte sigur pe el m-a invitat sa semnez chitanta.Eu am vazut numaratoarea la masina si apoi borderoul dar nici nu mi-a trecut prin cap ca poate sa subtilizeze un fisic cu 50.ooo.ooo lei,in momentul cand cu multa amabilitate ii aseza intr-o punga. Am renumarat banii si i-am spus ca nu este in regula. Tanarul casier sa uitat in jur si in timp mi-a dat fisicul cu cei 50.000.000 lei a spus:aaaaaa i-am uitat langa masina de numatat. Asadar b.c.r. este o masina de tocat banii clientilor

14-02-2013

D LDaniel Lucica
Cont curent de la ING

Atat eu cat si sotia sun

Atat eu cat si sotia suntem clienti vechi ING. Prin 2007-2008 serviciile lor erau printre cele mai bune de pe piata. Acum insa lucrurile stau altfel. Desi inca stau bine la capitolul internet banking, relatia cu angajatii ING cu care am intrat in legatura a fost si este de toata jena. Serviciile ING au ajuns sub orice critica. Am schimbat office-ul de cateva ori (in Timisoara) pe motiv de incompetenta deoarece ne-au pierdut documentele in nenumerate cazuri. De fiecare data ni se spunea ca nu au documentele si sa le mai ducem odata. Cererile noastre nu erau inregistrate. Ni se cerea sa revenim de 2-3 ori in office pentru ca nu mergea sistemul, desi sunam inainte de a merge. Uneori office-ul era inchis sambata dimineata, desi normal trebuia sa functioneze. Sunand la telefonul negru, cei de la HQ nu aveau idee ce se intampla. Incompetenta la toate nivelurile. Mai recent, dupa ce am facut cereri de inchidere a unor conturi ce nu le mai foloseam, nu au mai vrut sa accepte nici cartea de rezidenta a sotiei ca document ce atesta domiciliul, document emis de statul roman si care a fost OK atatia ani. Ni s-a spus ca s-au schimbat reglementarile bancii. Nici pasaportul nu a mai fost acceptat. Ni s-a cerut sa dam declaratie la banca si nici aceea nu a fost buna. Cei de la office dau vina pe cei de la HQ si asa mai departe. Precizez ca sotia nu a luat nici un credit de la banca. Noi suntem cei care le dadeam bani sa se foloseasca de ei, de aceea nu inteleg de unde atata paranoia. Am lucrat cu multe banci din Romania dar niciodata nu am avut parte de servicii mai de proasta calitate si oameni mai incompetenti. ING a reusit contra-performanta de a deveni una din cele mai slabe banci de pe piata ca servicii, din punctul meu de vedere.

12-02-2013

G Ggilie gilie
Economisire Creditare de la BCR Banca pentru Locuinte

Am fost cu mama mea la p

Am fost cu mama mea la ploiesti in sediu unde ne-au chemat si cand am ajus acolo am inteles ca e o mare teapa. De la poarta ne-au intampinat niste fete care fumau in fata bancii, si cand am intrat se jucau carti asa ca nu am vrut sa le deranjam si am plecat.

09-02-2013

O Gorjan george
Credit nevoi personale de la Piraeus Bank

buna ziua,doresc sa fiu

buna ziua,doresc sa fiu ajutat in legatura cu creditul care l-am luat in anul 2008 in luna august,credit luat in valoare de 8900 chf,recunosc ca am facut prelungirea duratei de rambursare plus cateva revizuiri astfel incat sa platesc mai putin nefiind anuntat de catre consilieri ca de fapt acea suma care o datoram lunar reprezenta doar dobanda,intrebarea este,cum e posibil ca creditul a fost de 8900 chf si in prezent am total datorat 8200 chf?doresc sa fiu ajutat sa se poata analiza dosarul,plus ca dupa cate stiu si nu a putut nimeni sa-mi raspunda cat la suta din salariu este gradul de indatorare?am venit de 1000ron si platesc aproximativ 600 ron rata,plus ca de fiecare data cand am facut revizuire mi sa perceput cate 50 euro pt analiza dosarului.

08-02-2013

G Cgeorgeta cimpoeru
Economisire Creditare de la BCR Banca pentru Locuinte

Am incheiat 3contracte

Am incheiat 3contracte economisire creditare pentru familia mea,teoretic vorbind a considerat ca este un produs bancar care se plia perfect pe necesitatile si posibilitatile mele.Mai mult decat atat am hotarat sa intru in sistem ,am promovat cu insufetire aceste produse,este adevarat ca am avut si sartisfactii,facad parte din echipa de debut a BCR_BPL Craiova. In decembrie 2012 am primit o invitatie la cea mai apropiata unitate BCR sa-mi exprim intentia de a contracta un credit bauchpar,am facut aceasta cerere ,iar de atunci nu mai reusesc sa intru in legatura cu cineva care poate sa-mi spuna daca prima de stat aferenta depunerilor din 2011 a fost inregistrata in cont si data repartizarii creditului solicitat.In fiecare zi sun la centrala BCR_BPL,de fiecare data trebuie sa reiau discutia cu o alta persoana,care ma plimba pe la toate departamentele si apoi imi spune amabil ca o sa fiu contactata in cursul zilei de un coleg.Astept raspunsul..............si a doua zi o iau de la inceput.

07-02-2013

D DDumitru David
Economisire Creditare de la BCR Banca pentru Locuinte

Am avut doua contracte (

Am avut doua contracte (eu si sotia) de "economisire pentru credit locuinte". Dupa 2 ani am solicitat un credit pentru locuinta. Dupa nenumarate drumuri la BCR, am depus toata documentatia ceruta si am constatat, in scadentarul pe care l-am primit, ca exista un comision de administrare de 0.5 %, calculat la sold. Trebuie sa mentionez ca in contractele initiale de economisire nu se mentioneaza acest comision la creditul care se acorda ulterior . Acum sint nevoit sa semnez acest contract pentru ca altfel pierd avansul acordat la dezvoltator (Apartamentul este nou). Nu stiu daca ulterior semnarii contractului, mai pot actiona in instanta pentru recuperarea sumei aferente comisionului. Daca a mai patit cineva asa, poate actionam impreuna si poate si reusim. David

07-02-2013

C Ncristian nitu
Credit imobiliar de la Bancpost

Buna ziua din pacate sun

Buna ziua din pacate suntem prinsi cu totii in ghearele acestor camatari cu acte (denumiti "banci" ). Am contrcatat, ca multi altii, in anul 2007 de la Bancpost un credit ipotecar in CHF (deoarece, dupa cu zicea banca, nu ma incadram la alte valute). Dupa ani de lupta cu privire la plata ratelor am reusit sa gasesc o refinatare la o alta banca (cu o dobanda mult sub cea a Bancpostului) si dupa ce am intocmit toate actele necesare mai trebuia a adresa de la Bancpost cu privire la situatia actuala a nivelului creditului, solicitare facuta de banca la care am solicitat refinantarea. Bancpostul dupa ce a tinut adresa 2 saptamani comunica bancii refinatatoare (Credit Agricole) ca nu ii comunica datele solicitate deoarece acestea se fac numai la solicitarea clientului si... bineinteles trebuie platita o taxa (durand probabil inca doua saptamani) toate astea pentru a lungi artificial refinatarea. Sunt dezamagit total de personalul acestei banci si de politica lor financiara care dupa cate vad duce spre inchiderea agentiilor si pierderea clientilor. De asemenea, in loc sa vina cu oferte avantajoase, sicaneaza clientii. Ma voi interessa daca si in alte cazuri au procedat la fel cu adresele de raspuns ale altor banci, in acest sens urmand a face o sesizare la protectia consumatorului.

05-02-2013

I Uionut liviu ungureanu
Economisire Creditare de la BCR Banca pentru Locuinte

Sunt dezamagit total de

Sunt dezamagit total de persoanele care reprezinta aceasta institutie.Am incheiat 3 contracte pe 19.01.2013,iar acum pe 31.01.2013 le-am reziliat.Ce ma indigna cel mai mult este faptul ca efectiv s-a incercat si se incearca intarzierea sau taraganarea procedurilor de inregistrare a cererii de anulare a contractelor(ex.refuzul completerii cererii de reziliere pe motiv ca trebuie facuta doar de persoana care a incheiat aceste contracte si omiterea intentionata a datei de inregistrare) .Foarte important este faptul ca in termen de 14 zile sunt obligati sa restituie si comisionul de1%din suma contractata in baza OUG 50/2010.

31-01-2013

Răspuns BCR Banca pentru Locuinte

Stimate domnule Ungureanu, Va confirmam ca orice persoana care a incheiat un contract de economisire-creditare pentru domeniul locativ are posibilitatea de a anula contractul in primele 14 zile dupa semnarea cererii, fara a i se percepe de catre banca niciun fel de comisioane. Astfel, clientii care isi dau seama ulterior, in cadrul acestei perioade legale, ca produsul nu li se potriveste, pot sa renunte la contract si sa primeasca inapoi integral sumele depuse. De asemenea, va informam ca un contract de economisire-creditare se considera incheiat in momentul in care clientul a acceptat oferta generala a bancii si a semnat cererea pentru incheierea contractului de economisire-creditare. Prin semnarea cererii, clientul declara ca a primit si acceptat Conditiile Generale ale Contractelor de Economisire-Creditare ale bancii care fac parte integranta din contractul de economisire-creditare si reglementeaza relatia contractuala intre client si banca. Acceptarea cererii de catre banca, respectiv deschiderea contractului, se comunica in scris clientului prin scrisoarea de acceptare transmisa de banca pe adresa de domiciliu. In termenul legal, clientul – personal, ori prin imputernicit cu procura speciala, poate reveni (in scris) asupra cererii sale inca din faza precontractuala, dupa semnarea cererii si inainte ca aceasta sa ajunga la sediul central BCR BpL sa fie aprobata (in acest caz vorbim de o anulare a cererii si restituire integrala a sumei depuse in contul colector), sau chiar in faza contractuala, imediat dupa receptionarea prin posta a scrisorii de acceptare a contractului (in acest caz vorbim de o anulare a contractului, fara costuri / cheltuieli suplimentare suportate de catre clientul in cauza). Astfel, pentru a putea verifica stadiul solicitarilor dumneavoastra, va rugam sa transmiteti cererile de anulare direct catre BCR Banca pentru Locuinte, prin fax. Este necesar ca pentru fiecare contract incheiat sa transmiteti o solicitare distincta, in care sa mentionati numele, CNP-ul si numarul contractului de economisire-creditare.

Caută recenzii despre o instituție financiară

Scrie o recenzie