top banner

Vocea clientului

Opinii, recenzii și păreri despre produsele financiare

Recenzii servicii financiare

C Tciprian toderascu
Credit imobiliar de la UniCredit Bank

in anul 2008 dupa fuziun

in anul 2008 dupa fuziunea celor trei banci unicredit-hvb-tiriac, s-a hotarat aducerea la nivel pentru toate tipurile de credite ipotecare pe care le aveau cele 3 banci. astfel in feb.2008 m-am trezit cu un comision de 2.5 ori mai mare decat cel din momentul in care am semnat contractul, acest lucru a dus la o crestere a ratei cu circa 70euro pentru un credit de 42000euro. acum in plina criza financiara cred ca ar fi binevenita o petitie a tuturor celor care anul trecut au patit acelasi lucru, pentru ca banca sa revina la comisionul initial. riscam cu totii la un moment dat sa intram in incapacitate de plata din cauza: -cresterea comisionului (circa 6%pe an) -cresterea euro de la 3.7 la 4.2 poate si mai mult in perioada urmatoare -criza economica care se evidentiaza prin scaderea veniturilor as vrea sa se initieze o petitie online prin care sa cerem bancii sa ia masuri inainte de a ajunge in imposibilitatea de a ne putea plati datoriile si de a avea probleme majore cu creditele ipotecare, in joc fiind chiar casele pe care le-am cumparat.

04-03-2010

M MMARIA MONOSI
Economisire Creditare de la Aedificium Banca pentru Locuinte

<p>Ma numesc MONOSI MARI

<p>Ma numesc MONOSI MARIA.Tin sa va spun ca nici dupa nnn reclamatii banca nu da raspuns la cererile noastre adica al meu si al baiatului meu MONOSI FOLORIAN , deci vor intr-adevar sa fure banii nostri Monosi Maria si Monosi Florian</p>

04-03-2010

A DAlexandra Diplas
Descoperit cont de la Raiffeisen Bank

<p>Daca inca mai am dato

<p>Daca inca mai am datorii la aceasta banca , de ce nu am primit niciodata nici o adresa , o notificare , absolut nimic in afara de acel telefon de la firma de recuperare. Ba mai mult cand am fost la banca sa ma interesez (dupa ce am primit acel telefon de la firma de recuperare) mi s-a spus ca nu am nici o datorie si a fost o greseala.</p> <p>De ce?????????????????????????????????????????????</p>

03-03-2010

D GDan Gisca
Credit IMM de la BRD

Am avut un proiect SAPAR

Am avut un proiect SAPARD aprobat cu fonduri prin programul Fermierul garantat 100%de fondul de garantare. Banca a intarziat 9 luni semnarea contractului de finantare distrugand planul de afaceri. Acum sunt in proces cu ei pentru ca m-au pus sa avalizez bilete la ordin si acum vor sa le execute.

03-03-2010

C Pcristina pop
Cont curent de la UniCredit Bank

Mare atentie la procedur

Mare atentie la procedurile interne si conditiile generale de afaceri ale acestei banci. Ceea ce fac clientilor este furt calificat. Am inchis toate conturile la ei in momentul in care am citit cele 20 (!!!) de pagini de conditii generale de afaceri la ultima lor actualizare. Nu pot intra in detalii pentru ar trebui sa scriu prea mult, dar atrag atentia ca: exista clauze abuzive; banca are numai drepturi in timp ce clientul are numai obligatii; mint clientii ca normele sunt conform ultimelor reglementari ale BNR, ceea ce este o minciuna nesimtita; exista clauze care prevad (voalat) ca pot schimba dobanzile la depozite(!!!) fara notificare prealabila si multe altele. Pentru un client persoana fizica fara experienta, respectivele conditii generale bancare sunt scrise in asa fel incat sa il poata ameti complet iar banca sa poata face orice dupa bunul plac si sa puna in sarcina clientului orice cost au ei chef. Nu este singura banca la care am conturi deschise, dar asemenea abuzuri nu am mai vazut niciodata.

03-03-2010

G AGabriel Abuzatoaie
Probleme diverse de la BRD Finance

In urma convorbirii tele

In urma convorbirii telefonice, in mare sa speram ca s-a rezolvat problema. Multumesc acestui site si multumesc raspunsului prompt al acestei institutii.</p>

03-03-2010

NAN.A.
Descoperit cont de la Raiffeisen Bank

Stimata doamna Diplas,

Stimata doamna Diplas, Apreciem faptul ca ne-ati adus la cunostinta motivele care va impiedica sa fiti multumita de serviciile oferite de catre Raiffeisen Bank. In urma aspectelor semnalate, am verificat afirmatiile dumneavoastra si va trimitem punctul de vedere al bancii: - limita de descoperit de cont (overdraft) a fost intr-adevar blocata in momentul in care nu ati mai primit salariul pe cont; - conform contractului agreat de comun acord intre parti, clientul trebuie ca in termen de 30 de zile de la ultima alimentare salariala sa efectueze virarea integrala a liniei de overdraft utilizate, prevedere pe care nu ati respectat-o; - ulterior, dupa ce unul dintre ofiterii de colectare ai bancii a discutat cu dumneavoastra (in data de 21.08.2008), vi s-a oferit si ati acceptat posibilitatea achitarii in rate a sumei restante (obtinand astfel un credit din overdraftul reesalonat). Acest nou credit a fost procesat in data de 25.08.2008, banca dorind ca prin acest gest de bunavointa sa va ajute sa achitati datoria restanta; - cu toate acestea, datorita faptului ca nu v-ati respectat obligatiile fata de banca (neachitand ratele acestui credit), banca a raportat informatiile negative catre Biroul de Credit; - in prezent inregistrati in continuare restante (in suma mult mai mare decat ati afirmat), asociate unor intarzieri la plata mai mari de 1 an. Avand in vedere faptul ca banca a depus eforturi pentru solutionarea situatiei cu care v-ati confruntat, consideram afirmatiile dumneavoastra nejustificate. Speram ca prezentul raspuns va lamuri aspectele in discutie, iar pentru orice alte detalii suplimentare va rugam sa nu ezitati sa ne contactati. Va multumim, Echipa management reclamatii Raiffeisen Bank

03-03-2010

NAN.A.
Credit nevoi personale cu ipoteca de la BCR

Raspuns pentru domnul Pr

Raspuns pentru domnul Pruna: Pentru creditele oferite cu dobanda fixa pentru primul an de creditare, dobanda curenta aplicata ulterior aniversarii primului an de creditare se modifica in conformitate cu prevederile contractuale, pe care Domnul Pruna Marius le-a acceptat in totalitate prin semnarea contractului de credit. Pentru a veni in sprijinul clientilor, atat pentru creditele acordate in EUR cat si pentru cele acordate in RON, Banca ofera posibilitatea acestora de a refinanta creditele cu dobanda variabila / administrata / revizuibila prin noi produse de creditare care au in prezent rata de dobanda fixa pe toata perioada de creditare sau variabila, stabilita in functie de indicii de referinta precum si posibilitatea restructurarii creditului detinut. In cazul in care opteaza pentru restructurarea creditului, Domnul Pruna Marius este invitat sa se prezinte la unitatea bancara unde a contractat imprumutul, in vederea reanalizarii situatiei actuale si luarea unei decizii in acest sens, avand in posesie un minim de documente necesare consilierii si anume: - original si copie BI/CI - contractul de credit curent (in original si copie); - documente (original si copie) care sa confirme inrautatirea capacitatii de rambursare a creditului supus restructurarii (exemplu: documente care sa ateste somajul/somajul tehnic, certificate medicale emise de spital etc.); - documente care sa ateste venitul actual; - alte documente care pot sustine posibilitatea de restructurare a creditului. Corneliu Cojocaru, director Directia de Comunicare, BCR

03-03-2010

O SOctavian Stefan
Credit imobiliar de la CEC Bank

Buna ziua ! Am avut pro

Buna ziua ! Am avut proasta inspiratie de a incerca sa ajut un prieten si totul s-a transformat intr-un cosmar.In 2005 am semnat (in calitate de girant al sotiei mele) la sucursala Campulung Muscel a CEC Bank contractul de credit nr. 1678/08.07.2005 prin care sotia mea a imprumutat suma de 30.000 RON garantat cu ipotecarea unui apartament.Apartamentul ipotecat apartine mamei unor prieteni (doi frati),iar banii imprumutati au fost dati unuia dintre frati,urmand ca ratele sa fie platite de catre acesta timp de 15 ani.Dupa un timp (cred ca in jur de 2 ani) ratele au inceput sa fie platite cu mare intarziere,atat eu cat si sotia ajungand in evidentele CRB.De mai mult de 1 an,ratele nu mai sunt achitate decat secvential,totul culminand cu retinerea unor sume din salariul sotiei.Ceea ce nu inteleg este de ce CEC Bank nu doreste sa execute ipoteca,in conditiile in care sunt mai mult de trei luni de rate neachitate integral si noi (eu si sotia) ne-am exprimat de nenumarate ori in discutiile cu conducerea sucursalei decizia de a fi executata ipoteca pentru rezolvarea problemei.Mentionez ca absolut toate sumele achitate au fost depuse in contul respectiv pe numele unuia dintre frati si niciodata pe numele meu sau al sotiei.Cred ca executarea ipotecii ar fi rezonabila atat pentru CEC Bank cat si pentru noi si nu inteleg de ce conducerea sucursalei se opune executarii. Multumesc anticipat pentru intelegere si ajutor ! Octavian STEFAN,Campulung Muscel

02-03-2010

G Jgabriela elena jucan
Descoperit cont de la Patria Bank

JUCAN Gabriela-Elena, id

JUCAN Gabriela-Elena, identificata cu CI seria MX nr. 751***, avand CNP 2810*********... - in cursul anului 2004 am contractat un credit de tipul overdraft la MKB Romexterra Bank � Sucursala Iasi, cu sediul in Iasi, str. Arcu nr. **, bl. L**, cuantumul acestuia fiind de 3450 lei (respectiv 34.500.000 lei vechi). In cererea de acordare a facilitatii descoperirii de cont, formulata la data de 17.06.2004 am completat datele corespunzatoare adresei de domiciliu avute la acel moment, respectiv � Iasi, str. Decebal nr. 2*, bl. B*, sc. A, et.2, ap. **, precum si o adresa de corespondenta, anume Iasi, Sos. Nicolina nr. ***, bl. ****, sc. T*, et. 2, ap. 3. Ulterior, la data de 30.06.2004 mi-am schimbat domiciliul, fapt pe care l-am adus la cunostinta bancii in data de 06.07.2004, ocazie cu care am completat din nou o cerere de acordare in care am inscris datele referitoare la domiciliul stabil din Iasi, str. Costache Negri nr. **, bl. T*, et. 3, ap. * . In mod gresit banca nu a actualizat in baza de date schimbarea de domiciliu intervenita si astfel nu am mai primit nici un fel de corespondenta din partea acesteia, privandu-ma de dreptul de a fi fost informata in mod corect si permanent cu privire la situatia contului meu. Fara a observa ca nu si-a indeplinit aceasta obligatie, banca a facut raportari catre Biroul de Credit, creand astfel un istoric negativ al debitorului, situatie de care am luat cunostinta cu ocazia unei interogari facute in data de 27.10.2009. Din raspunsul primit de la Biroul de Credit reiese cu claritate ca raportarile facute de MKB Romexterra Bank SA, Suc. Iasi incepand cu 01.09.2006 au fost eronate in ceea ce priveste domiciliul, locul de munca si numarul de telefon. In urma unor verificari pe care le-am intreprins ulterior, am descoperit ca MKB Romexterra Bank mai facuse o serie de greseli in scopul recuperarii unui debit, toate cu incalcarea obligatiei de informare a debitorului. Astfel, la data de 26.02.2008 a instituit o poprire pe contul RO54BREL190035432RO*****deschis la LibraBank Iasi pe Cabinet avocat Gabriela-Elena JUCAN la data de 25.07.2007. Intrucat acesta este un cont apartinand unei PFA, ce are un Cod de Inregistrare Fiscala atribuit de MFP - ANAF la data de 22.01.2007, poprirea a avut un efect de blocare a contului intre 26.02.2008 - 02.06.2009. Singura identitate existenta a fost cea de nume, aspect ce nu justifica instituirea unei popriri. In acest cont a existat disponibil banesc conform extrasului, insa banca poprita nu a efectuat niciunui virament bancar tocmai din motivul aratat mai sus. Ridicarea popririi s-a facut de catre Romexterra Bank dupa numeroase solicitari argumentate. Desi debitul a fost acoperit integral, la data de 18.11.2009 (cand m-am prezentat la sediul Romexterra pentru a ridica copiile conforme cu originalul dupa actele din dosarul intocmit de banca) mi s-a adus la cunostinta faptul ca mai datorez bancii aproximativ 150 lei, suma ce reprezinta taxele de instituire si ridicare a popririi avute pe contul de la LibraBank, precum si faptul ca nici la acel moment contul de la Romexterra nu era inchis, cu toate ca eu am solicitat asta. Tot la aceasta data, am luat cunostinta si de faptul ca din contul de la Romexterra Bank Iasi a fost retrasa o suma de 200 lei in cursul anului 2007, impreuna cu comisioanele aferente, in baza unui titlu executoriu al MFP- AFP Gura Humorului. Intrucat suma retrasa reprezinta amenzi judiciare aplicate PFA, avand in vedere si faptul ca de la infiintare am functionat doar in raza MFP-AFP Iasi, unde am avut domiciliul fiscal, apreciez ca aceasta retragere s-a facut cu incalcarea dispozitiilor legale in vigoare. Si de aceasta data nu am fost informata in legatura cu titlul executoriu existent. La data primirii acestuia, banca avea obligatia de a-mi comunica in scris, la adresa de domiciliu indicata, datele privitoare la situatia existenta. Acest lucru nu s-a intamplat insa si, prin urmare, mi s-a incalcat atat dreptul de dispozitie asupra veniturilor proprii cat si posibilitatea legala de a contesta executarea. Revenind la raportarile facute catre Biroul de Credite, consider ca banca a incalcat in mod continuu dispozitiile legale privitoare la informarea clientilor pe parcursul derularii unui contract de credit (Decizia nr. 105/15.12.2007) si, mai ales, inainte de raportarea situatiei catre Biroul de Credit, iar la momentul de fata sustine neintemeiat ca eu n-as fi respectat conditiile de utilizare ale unui card de credit. Ori prin adoptarea deciziei nr. 105/15.12.2007, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal a urmarit tocmai evitarea raportarilor datelor negative la Biroul de Credit de catre banci inainte de instiintarea prealabila, realizata cu cel putin 15 zile calendaristice anterioare datei transmiterii, permitandu-i astfel debitorului sa achite datoria si sa preintampine astfel raportarea. O eventuala nerespectare a clauzelor contractuale nu s-a datorat decat greselilor facute de institutia bancara, care nu mi-a comunicat intarzierile sau restantele, pentru ca eu nu aveam o alta posibilitate de a vizualiza disponibilul existent in cont in fiecare moment. De altfel, la data contractarii, am adus un garant. Nici acesta nu a fost informat niciodata despre vreo intarziere. Pe fondul acestei situatii mi-a fost respinsa cererea de acordare a unui credit imobiliar formulata in sept 2009, desi indeplineam toate celelalte conditii de creditare. In vederea rezolvarii pe cale amiabila, la sfarsitul lunii noiembrie 2009 am adresat unitatii bancare MKB Romexterra- Sucursala Iasi o notificare prin care le-am solicitat sa dispuna transmiterea catre Biroul de Credite a datelor corecte si conforme, urmarind restabilirea situatiei initiale a subsemnatei, in sensul radierii istoricului negativ inregistrat din culpa unitatii bancare . Raspunsul primit este cat se poate de superficial si il anexez prezentei sesizari. Sustinerea bancii ca nu a avut cunostinta de faptul ca n-am fost instiintata cu privire la situatia contului se constituie intr-o neglijenta grava a lucratorilor acestei unitati bancare, ce nu respecta drepturile clientilor. De asemenea, citarea partiala a disp. art. 454CPC in raspunsul ce mi-a fost comunicat nu da dovada decat de rea-credinta din partea bancii. In mod corect, disp. acestui articol prevad ca poprirea se infiinteaza fara somatie, prin adresa insotita de o copie certificata a titlului executoriu, comunicata celei de-a treia persoane aratate la art. 452, instiintandu-se totodata si debitorul despre masura luata�. Printr-o interpretare logica, retinand ipotetic varianta relatata de banca in raspunsul sau, s-ar da posibilitatea retragerii oricaror sume din contul oricarei persoane, fara ca aceasta sa aiba cunostinta de ce se intampla cu banii sai. Pe de alta parte, daca banca considera acum ca nu avea obligatia sa ma informeze, si din contra, eu trebuia sa solicit mereu date despre situatia contului, de ce a facut totusi comunicari la vechea adresa de domiciliu? Si daca tot trebuia sa primesc extrasul de cont lunar, de ce nu l-au comunicat niciodata? Chiar la o adresa gresita ... Insasi posibilitatea mea de a formula o contestatie la executare presupune o comunicare in prealabil a instiintarii privitoare la poprirea infiintata, data de la care curge termenul de formulare a actiunii in instanta. Ori atata timp cat eu nu am primit o astfel de comunicare, nici la adresa indicata si nici la cea la care am observat ca mi-au mai fost comunicate unele somatii, nu aveam posibilitatea de a lua la cunostinta despre situatia existenta si nici nu puteam promova o actiune in instanta. Mai arat ca la 18.11.2009, am solicitat numitului SERGIU GRIVINCA (angajat al bancii) sa-mi comunice in scris cele mai sus-aratate, precum si faptul ca as mai datora bancii o suma provenita din instituirea/ridicarea popririi infiintate pe PFA Cabinet de avocat Gabriela-Elena JUCAN pentru a le putea contesta. Nici la aceasta data nu am primit absolut nimic de la banca. -note: - eu nu am semnat conditiile de utilizare a cardului, desi era obligatoriu (nu mi s-a cerut). Mai exact, contractul de credit este semmnat doar pe prima pagina, desi era necesara semnarea fiecarei pagini a contractului. Astfel, s-au incalcat normele BNR de la acea data, privitoare la asumarea prin semnatura a tuturor clauzelor contractuale de catre client. - am inteles ca banca ar mai detine un act aditional la contract. Nu am idee despre ce e vorba, eu nu stiu sa fi semnat vreodata asa ceva si nu mi-a fost comunicat. - am facut o sesizare la OPC. Mi s-a raspuns ca banca era in culpa, dar a intervenit prescriptia raspunderii contraventionale si nu se mai poate lua vreo masura. - nu exista un titlu executoriu in baza caruia sa se fi instituit poprirea. Contractul de credit nu era titlu executoriu, iar banca a refuzat sa-mi prezinte vreo investire. Nu cunosc in ce forma au cesionat creanta si in ce baza legala a fost instituita poprirea pe contul cabinetului. Mai mult, am inteles ca si in momentul de fata s-ar fi pus o poprire pe acelasi cont, pentru a-si recupera niste cheltuieli. Inca nu mi s-a comunicat nimic ... - pt toate cele aratate mai sus detin dovezile necesare.

02-03-2010

Caută recenzii despre o instituție financiară

Scrie o recenzie