Incepand din 2011, angajatorii vor depune o singura declaratie pentru contributiile sociale si impozitul pe venit. Declaratia unica inlocuieste cele cinci declaratii care erau obligatorii pana acum.
Declaratia unica inlocuieste cele doua declaratii care se depuneau lunar la unitatile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), precum si declaratiile depuse la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), Casa Nationala de Pensii si Asigurari Sociale (CNPAS) si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM).
Declaratia unica se va depune lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea. In consecinta, primul termen de depunere este 25 februarie, pentru veniturile aferente lunii ianuarie.
Declaratia se depune sub forma unui fisier PDF la care se ataseaza fisierul XML cu datele necesare. Depunerea online se face insa doar pe baza unui certificat electronic, eliberat conform legislatiei in vigoare si al carui cost anual se ridica in prezent la aproximativ 50 de euro.
Cei care nu detin un astfel de certificat se pot prezenta la ghiseele Administratiei Financiare de care apartin cu documentele in format electronic, stocate pe un CD. Aceasta alternativa nu va fi insa disponibila decat pana la data de 1 iulie 2011.
Reprezentantii Ministerului Finantelor Pulbice si cei ai ANAF sfatuiesc contribuabilii sa depuna inca de la inceput declaratia online, pe portalul e-Romania, pentru a evita aglomeratia. Totusi, avand in vedere ca este posibil ca destul de multi contribuabili sa opteze in prima faza pentru prezentarea la ghiseu, autoritatile vor acredita si alte institutii pentru primirea, inregistrarea si validarea declaratiilor.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News