Romania este una din tarile europene unde dorinta de achizitie a populatiei este ridicata, arata un studiu Cetelem, peste 80% din populatie avand in vedere sa isi majoreze consumul.
“Romanii nu au consumat mult in ultimii 2 ani si sunt nerabdatori din aceasta cauza sa isi reia consumul, atunci cand conditiile economice vor permite”, a precizat directorul general al Cetelem IFN, Gilles Zeitoun. Confortul personal, investitiile in locuinta si telefoanele mobile sunt pe lista de prioritati.
Un aspect important relevat de studiu este ca suma minima de la care romanii considera o cheltuiala ca fiind o achizitie majora este de 2,5 ori mai mica decat cea aleasa de respondentii din Germania.
De exemplu, in cazul cumpararii de echipamente necesare utilarii locuintei, romanii considera ca o achizitie majora incepe de la 184 euro. Pentru nemti, pragul este de 768 euro. Este important de precizat ca diferentele intre venituri sunt si mai mari, un german castigand in medie de peste 10 ori mai mult decat un roman.
De asemenea, studiul a relevat ca tot mai multi cumparatori se documenteaza pe internet inainte de a face o achizitie. Acest fenomen este intalnit la peste 90% dintre utilizatorii de internet, astfel ca pe masura ce gradul de penetrare al internetului creste, tot mai multe persoane vor analiza ofertele online.
In Romania, peste 65% din populatie compara preturile inainte de a trece la achizitia propriu-zisa, procent ce se numara printre cele mai ridicate din Europa, alaturi de Belgia, Portugalia sau Slovacia.
Studiul Cetelem arata ca britanicii acorda cea mai mica importanta acestui aspect, doar 47% dintre acestia fiind atenti la o analiza comparativa a costurilor.
Studiul a fost realizat in decembrie 2010, pe un esantion de 8.700 de persoane, cu varsta de peste 18 ani, din 13 tari europene. Pentru Romania, sondajul a inclus 500 de respondenti, marja de eroare fiind de +/- 2%.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News