Strategia Petrom vizeaza cresterea segmentelor Exploatare si productie si Gaze si energie in urmatorii 10 ani. Pe segmentul de Rafinare si marketing, compania estimeaza o stagnare.
Directiile strategice pana in 2021 le reconfirma pe cele existente anterior in strategia pentru 2015, asigurand astfel continuitate in dezvoltarea companiei.
In acest sens, nivelul investitiilor se regaseste la un nivel similar cu cele din trecut, ajungand la un nivel mediu de 1,2 miliarde euro in perioada 2012-2014. Aproximativ 80% din cheltuielile de investitii se vor axa pe segmentul de upstream, in conditiile in care se doreste ca acesta sa ajunga la 80-85% din companie pana in 2021 (de la 70% in 2011).
“Axarea companiei pe segmentul de exploatare si productie este justificata de randamentele mai mari tipice generate de aceasta industrie (de 15-20%), fata de mai putin de 10% in cazul segmentului de gaze si energie”, sunt de parere analistii Erste.
Compania estimeaza ca consumul de titei si gaze va continua sa creasca si va reprezenta aproximativ 60% din cererea de energie a Romaniei pana in 2021.
Cu o pondere curenta a importurilor de 20-30%, relativa independenta energetica a Romaniei este probabil sa scada. Pana in 2030 se estimeaza o crestere a importurilor la 40-50%, ca urmare a cererii mai mari de energie primara si a declinului natural al productiei interne de hidrocarburi.
Cu toate acestea, compania considera ca Romania are un potential mare de furnizare de energie, care poate fi deblocat cu investitii semnificative, din care, numai pentru deblocarea potentialului de hidrocarburi sunt necesare peste 20-35 miliarde de euro pana in 2030.
Dupa anuntarea strategiei, titlurile Petrom (SNP) au inregistrat o scadere usoara, de 0,4%, pe o piata in scadere cu 1,6%.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News