L FLiviu Florescu
Credit nevoi personale de la Eximbank
In data de 28.08.2007 am
In data de 28.08.2007 am facut un imprumut de nevoi personale in valoare de 30000 lei la Banca Romaneasca,sucursala Pantelimon,str Chisinau,nr.4.La discutiile preliminare semnarii contractului am stabilit sa nu mi se puna niciun fel de comision.Mi s-a sus ca am de plata un comision de acordare a creditului in valoare de 90 lei,care in contract apare sub denumirea,comision de monitorizare si se plateste o singura data ,la semnarea contractului sau la ridicarea imprumutului.Mi s-a pus in fata contractul in numar de 9 file,l-am semnat si am plecat.
Studiind acasa mai in amanunt contractul am constatat ca acel comision de monitorizare este trecut in contract,0,3000% si se plateste lunar,plus inca un comision de rambursare anticipata in valoare de 4%.Ambele comisioane mi s-a oprit lunar.M-am consolat cu ideea ca am fost pacalit si pentru ca am semnat contractul trebuie sa platesc.Totusi m-am dus la banca si am intrebat-o pe domnisoara care m-a pus sa semnez contractul ce s-a intamplat.Mi s-a spus ca este o greseala si ca intr-adevar nu trebuie sa platesc lunar acel comision de monitorizare,0,3000%(90 lei)si nici cel de 4 % si o sa ia legatura cu sefii pentru indreptarea greselii.
Dupa mai multe drumuri facute la banca,fara niciun rezultat,am facut in scris o solicitare prin care am cerut sa se revizuiasca situatia.La o perioada mare de timp am primit un act aditional la contract in care se specifica toate comisioanele pe care le am,acestea fiind de 0%.
Am primit de la banca si un telefon prin care ma anuntau acest lucru si cand vrea sa merg la banca pentru restituirea banilor.
Spre stupoarea mea am constatat ca intr-adevar acel comision de 4% , de restituire in avans,nu mi s-a mai oprit,iar banii mi s-au returnat prin plata unei rate,dar comisionul de 90 ron mi se opreste in continuare.
Explicatia bancii a fost ca acestcomision a fost transformat in comision de administrare,dar in contractul de baza si actul aditional se specifica clar ca acest comision este 0%.
Atunci m-am hotarat sa sesizez protectia consumatorului care,in baza contractului incheiat,i-a amendat si le-a pus in vedere sa imi restituie banii.In luna in care s-a facut controlul de catre Protectia Consumatorului,nu mi s-a mai oprit comisionul(vezi desfasuratorul bancii).Din luna urmatoare au inceput sa imi opreasca din nou acest comision.
M-am dus la banca sa cer explicatii si mi s-a spus ca este vorba de lingvistica si ca monitorizarea este administrare.Dar in ambele contracte comisionul de administrare este cx stipulat clar,0%.
Am facut din nou o solicitare in scris catre banca pentru a revizui situatia,anexand toate documentele.Am primit iarasi un raspuns naucitor prin care mi se spune ca,deoarece nu am avut alt comision,acest comision de monitorizare este transformat in comision de administrare si ca trebuia sa cer eliminarea lui mai demult,fiind singurul comision pe care l-am avut.Daca aveam altul,s-ar fi luat in calcul acel comision,eu avand in contract si comisionul de rambursare de 4%.
Constat ca nu s-au deranjat sa citeasca niciun act anexat de mine.
Am facut catre Banca Nationala,respectiv domnul Nicolae Cinteza,o sesizare prin care am aratat situatia de fata si am trimis un rand de acte.Raspunsul acestuia a fost ca nu se amesteca in litigiile dintre banca si client.
PS:Va rog sa analizati cu atentie acest comision de monitorizare,care nici banca nu stie cereprezinta,in valoare de 0,3000%,adica 90ron,lunar.La o rata lunara de 441,21(insemnand rata+dobanda) se adauga acel comision de 90 ron,adica inca o dobanda lunara de aproximativ 20%.Deci acum am o dobanda anuala intre 8 si 12% si una lunara de 20 %.
13-07-2013
Situatia clientului Bancii Romanesti a fost analizata de departamentele implicate din cadrul bancii noastre. Aspectele reclamate de acesta ne sunt cunoscute si consideram ca au fost clarificate prin raspunsul transmis domnului Liviu Florescu