top banner

Vocea clientului

Opinii, recenzii și păreri despre produsele financiare

Recenzii servicii financiare

I EIACOB EDWARD
Credit nevoi personale de la Raiffeisen Bank

Ma numesc Edward Iacob s

Ma numesc Edward Iacob si sunt foarte nemultumit de modalitatea in care ajutati clientii in rezolvarea unor probleme. Tatal meu, Iacob Ioan are un credit de nevoi personale in desfasurare la dvs. Problema este ca dansul a decedat in data de 28.12.2009 si nici pana acum nu am primit din partea bancii un raspuns la ceea ce se poate face cu acest credit, existand o polita de asigurare.

25-03-2010

A MALEXANDRU MALOI
Credit nevoi personale de la BCR

Am contractat un credit

Am contractat un credit de nevoi personale in euro in iulie 2007.Pana in luna ianuarie 2010 am achitat mereu inainte de data scadenta,chiar si-n avans pe 2 luni(de 2 ori pe an).In tot acest timp rata lunara o plateam chiar rotunjita,adica in loc de 207,47 plateam 210.In luna ianuarie 2010 pe data de 14 am contactat telefonic banca,in care am mentionat ca voi intarzia cu plata ratei pe luna ianuarie maxim 3 saptamani nu din rea vointa ci pentru faptul ca ne-a prins iarna in afara tarii. Mi s-a raspuns ca nu este o problema,doar voi plati o penalitate.Cand am venit m-am tinut de cuvant si am platit rata restanta plus rata din luna in curs.De atunci pana acum in luna martie 24,firma CREDIT EXPRES mandatata de BCR,cu toate ca suntem cu ratele la zi ne hartuieste telefonic pentru 157euro.Unde mai pui ca am sesizat sediul central credite BCR Bucuresti despre aceste hartuieli telefonice si nu au luat nici o masura.Firma de recuperare credite ne-a amenintat chiar si cu intalnirea in instanta chiar daca le-am specificat ca sunt cu creditul la zi si ca am anuntat si Bucurestiul.Asi dori sa stiu pana cand vor mai dura hartuirile.Poate voi primi si un raspuns ca mai am de platit 7 ani.Doar nu ma vor hartui tot atata.

25-03-2010

P CPletoianu Catalin
Credit imobiliar de la BCR

<p>Aseara am vazut la PR

<p>Aseara am vazut la PROTV la stiri ca cei de la ANPC trimit spre aprobare o lege in care se cere ca dobanzile bancilor sa fie transparente.</p> <p>Asadar o sa dispara <strong>dobanda de referinta a bancii</strong> care din punctul meu de vedere e cea mai mare hotie care poate sa existe ...</p> <p>Toate bancile au scazut dobanzile numai cei de la BCR sunt mai cu motz si pastreaza dobanda la 8,9 % ... Degeaba suntem in Europa ... suntem mai rau ca in comunism ... Banca a ajuns in ziua de azi mai rau ca niste camatari ...</p> <p>Sper din tot sufletul sa se aprobe mai repede legile propuse de ANPC sa se termine cu hotiile din partea bancilor ...</p>

25-03-2010

A GAndrei Gabriel
Card de debit de la CEC Bank

Prin mesajul de mai jos

Prin mesajul de mai jos tin sa o felicit pe dna director de marketing si comunicare, pt faptul ca a postat raspunsuri la pb clientilor CEC (nu prea am vazut raspunsurile la celelalte banci) - tineti-o tot asa. (totusi notele maxime pt CEC...chiar daca este o banca de stat sunt cam trase de par) Personal mi-am facut, la sfatul unui amic, un cont curent si unul de card la CEC + internat banking, pt a primi salariul pe el (am fost destul de dezamagit de ofertele celorlalte banci pe unde am avut acest tip de cont.. BRD, BancPost si RBS). Deocamdata totul e ok, transfer banii din cc pe card, fac depozite, ordine de plata etc. - foarte ok

24-03-2010

A OAdina Oltean
Card de credit de la BRD

Buna ziua, doresc sa pos

Buna ziua, doresc sa postez raspunsul meu la raspunsul primit de la BRD legat de problema comisionarii modificarii codului PIN. Ceea ce inteleg eu este ca, BRD continua sa creada ca fraiereste pe toata lumea. Spun asta deoarece inteleg ca desi la orice Banca/bancomat este posibil sa iti schimbi numarul PIN, adica, te duci la bancomat si ai optiunea de schimbare PIN(LA ORICE BANCA!), introduci PIN-ul anterior si ITI ALEGI un alt PIN, BRD considera ca are ceva special. Poate Dl. Traian Traicu sa imi explice in ce consta serviciul suplimentar al BRD care nu este standard si clientul poate sa isi aleaga numerele ce compun PIN-ul?! Pentru ca eu cand mi-am schimbat PIN-ul(si am fost taxata pentru asta) am facut exact la fel ca si la orice alta Banca, si mai am carduri la inca doua... Am scris si la BRD despre aceasta problema si poate ati fi curioasi sa aflati ca de la BRD nu mi s-a spus nimic despre un serviciu suplimentar, ba chiar mi s-a spus ca \"nu pot decat sa va dau un raspuns comercial\" adica: BNR nu permite Bancilor sa ceara PIN-ul clientilor asa ca ei au gasit un motiv extrem de bun pentru inca un comision...Macar aveti bunul simt si nu ne mai insultati inteligenta!

23-03-2010

G RGeorgia Radu
Credit nevoi personale de la CEC Bank

Numele meu este Georgia

Numele meu este Georgia Radu si am si eu o problema cu dobanda unui credit luat in urma cu cinci ani. In 2005, am solicitat si primit un credit de nevoi personale de la CEC Bank, la o dobanda de 16% la vremea aceea, cu precizarea (inclusiv contractuala) ca era o dobanda variabila. Contractul urmeaza sa se termine prin iunie anul acesta. Dobanda "variabila" a devenit brusc dobanda fixa - pe tot parcursul celor 5 ani de contract am achitat 16%. De ce? Explicatia ar fi ca acel "produs" nu mai exista in portofoliul bancii... Cum anume? Foarte simplu. Teoretic, toate creditele de nevoi personale sunt credite de nevoi personale, indiferent de circumstante... Practic, li se da cate un nume care, peste un an sau chiar cateva luni, se schimba. De exemplu, contractez creditul de nevoi personale numit IDEAL si sa ma trezesc ca peste sase luni acest credit nu mai exista, pentru ca l-au scos din portofoliu. Eu continui sa achit ratele, pentru mine creditul exista. Creaza in schimb o oferta noua, care se numeste de data aceasta PERFECT... Sau ce nume vreti dumneavoastra sa le dati... Ambele sunt niste banale credite "de nevoi personale", doar ca la creditul Perfect introduc un alt avantaj fata de cel numit Ideal, pe care l-au "desfiintat"... In felul acesta, banca are o "oferta noua", dar nu mai are creditul pe care l-am contractat eu si, ca urmare, chestia cu "dobanda variabila" nu mai functioneaza. Inteligent, nu? Ei bine, CEC Bank a facut acest lucru cu multe dintre "ofertele" sale speciale. Spre ghinionul meu, am cazut si eu in aceasta plasa, ca multi alti clienti naivi. V-am relatat intamplarea ca sa afle si altii si sa fie mai atenti decat am fost (sau n-am fost?) eu - este inca una dintre metodele prin care bancile castiga pe seama fraierilor.

23-03-2010

Răspuns CEC Bank

Va comunicam faptul ca la creditele de nevoi personale in lei, contractate anterior intrarii in vigoare a OUG nr. 174/19.11.2008, dobanda este precizata a fi variabila, fara a se mentiona un indice de variatie, in functie de care sa se determine nivelul acesteia. Din acest motiv si avand in vedere cerintele impuse bancilor privind protectia consumatorilor, la creditele la care in componenta dobanzii nu s-a prevazut un indice variabil, iar modificarile de dobanzi de pe piata nu au fost majore, nici in sens crescator, nici in sens descrescator, dobanda s-a pastrat nemodificata. Incepand cu data intrarii in vigoare a OUG nr. 174/19.11.2008, respectiv 27.12.2008, la toate creditele cu dobanda variabila, aceasta se exprima in functie de dobanda de referinta a Bancii - Prime Rate (PR) sau indicele de referinta ROBOR/EURIBOR la care se adauga o marja de risc fixa (M), formula de calcul a dobanzii fiind mentionata in modelele contractelor de credit standard, conform prevederilor OUG mentionata. La solicitarea doamnei Georgia Radu, Banca ii poate face trecerea la noul model de contract de credit, in care dobanda va fi exprimata dupa formula PR+M. In acest sens, o invitam pe doamna Radu la unitatea CEC Bank unde a contractat creditul. Oltea Belciuganu-director Marketing si Comunicare, CEC Bank

M DMihaela Dumitru
Credit imobiliar de la BCR

In Noiembrie 2007 am lua

In Noiembrie 2007 am luat un credit ipotecar cu dobanda fixa 1 an si variabila dupa. Am avut 5.8% initial. Dupa un an mi-au explodat rata la 8.9% + 1.2% = 10.1%. Practic rata a crescut cu aproximativ 50%. Desi am trimis numeroase adrese prin care ii anuntam ca gradul de indatorare ajunsese la peste 90% din venituri, solicitand o intalnire pentru gasirea unei solutii, BCR nu mi-a raspuns la nicio adresa. Intre timp am acumulat o restanta de 1500E (penalitati si plata partiala a ultimilor rate), asteptand o solutie propusa de banca. Am primit in schimb o notificare, trimisa de la o adresa din Cluj, prin care eram somata sa platesc restanta in 7 zile lucratoare de la data trimiterii, altfel creanta mea era vanduta unei firme de recuperare. Respectiva adresa a ajuns la mine dupa 9 zile, pentru ca adresa mea din Bucuresti era gresita, plus zilele in care Posta Romana livreaza documente pe distante mari (Cluj Bucuresti). Asadar, am fost pusa in imposibilitatea achitarii in timp a restantei. m-am imprumutat si am platit, dar se pare ca Banca cesionase creanta catre propria firma de recuperari creante, SC Suport Colect, chiar in a 7 zi cand eu TREBUIA sa primesc notificarea. Mai am un mesaj pentru domnul Cojocaru, care a publicat in data de 3 martie un raspuns pentru clientul BCR, Pruna Marius: va rog sa nu mai dati sperante clientilor cu probleme, spunandu-le sa vina la banca pentru refinantare, rescadentare si alte solutii. dupa ce am trimis BCR 5 adrese la care nu a raspuns, am fost si la banca. rescadentarea nu ajuta decat daca ai luat creditul cu multi ani in urma, sa poti reesalona creditul restant astfel incat sa se simta o scadere a ratelor. cum majoritatea suntem clienti ai boom-ului creditelor din 2007 - 2008, aceasta solutie nu ne ajuta. Refinantare: cand te duci la banca si spui ca ai probleme cu plata ratelor, ei iti propun refinantare ca pentru un client nou, adica platesti comision de acordare, comision de analiza, coplatitor ca acum nu se mai dau sume mari si altele. conditii pe care nu le poti indeplini, in cazul in care solicitarea este legata de anuntarea bancii referitoare la problemele pe care le intampini. As mai vrea sa mentionez cel mai mare abuz al acestei banci, faptul ca au dat credite cu dobanda mica 5.9 stiind ca dupa un an vor duba aceasta dobanda. In contract folosesc sintagma "dobanda de referinta interna", exprimare inselatoare, crezand ca e corelata cu un indice indepent. ei bine, nu este. este stabilita in functie de nevoile financiare ale bancii, fara nicio referinta independenta Euribor, Libor). Noi, clientii, am semnat contractul, dar nicio institutie a statului nu poate reglementa aceste abuzuri, nici BNR, nici ANPC, desi cred ca 90% dintre noi au luat credit in perioada 2007 - 2008. Multumesc

22-03-2010

G AGrigore Alexandra
Cont curent de la Banca Transilvania

Mi-am deschis cont la ei

Mi-am deschis cont la ei, mi-am facut depozite si am si aplicat pt e-banking. Toate bune dar mi-am dat seama dupa 1 luna ca banca incalca flagrant legislatia, neinformand clientul prin lista privind comisioanele (lista anexata contractului la deschiderea de cont)sau alte informari auxiliare, ca banca ia 6ron comision de fiecare data cand fac o depunere(inclusiv cand mi se plateste salariul). Adica eu le aduc bani si ei ma taxeaza fara sa imi spuna. Pana acum am fost in pasa buna dar ma gandesc sa am o discutie cu cei de la ANPC. Mai vedem.

22-03-2010

M NMariana Nedelcu
Credit nevoi personale de la BCR

<p><strong>Revin asupra

<p><strong>Revin asupra creditului contractat in februarie 2008, cu urmatoarele detalii mentionate si prin actiunea formulata catre instanta de judecata:</strong></p> <p>In prezent nu exista un extras de cont care sa monitorizeze absolut toate operatiunile, exista un extras evaziv, in care nu se regaseste sumele de lei care sunt in plus ramase in cont, deasemeni nu se vede daca exista vreo suma de lei in minus care sa faca dovada unei eventuale restante. Bineinteles am formulat catre BCR un inscris prin care am solicitat eliberarea unui<strong> extras de cont al creditului care sa ramana in aceeasi forma pana la rambursare totala a ratelor si care sa contina urmatoarele:</strong> -<strong>data scadenta (exemplu: 28.02.2010);</strong> -<strong>rata credit (exemplu: 77.74 lei);</strong> -<strong>rata dobanda (exemplu: 93.34 lei);</strong> -<strong>comision de administrare (adica: 6.50 lei / luna);</strong> -<strong>comision risc (adica: 29.90 lei / luna);</strong> -<strong>total rata (exemplu: 207.48); </strong> -<strong>suma de plata pe luna (conform graficului de rambursare anexat la prezentul contract de credit, adica: 207.48 lei / luna);</strong> -<strong>debitul total existent in cont actualizat in fiecare luna (adica: in cazul de fata: debitul existent in prezent este: 687.15 lei);</strong> -<strong>creditul total existent in cont actualizat in fiecare luna (daca exista sume in minus existente in cont – in cazul de fata nu exista);</strong> Referitor la ultimele doua raspunsuri primite din centrala BCR avand nr. 4674/27.01.2010 si nr. 5615/02.03.2010,<strong> omite faptul ca: punctul 5 din contractul incheiat intre reclamanta si parata, expune clar si niste exceptii, anume: punctul 7 si 8, care face referire strict la o eventuala plata intarziata a ratelor. </strong>Iar in contract<strong> </strong>dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, <strong>la care se adauga 2.95 (de lei!!?). Deasemeni se omite confirmarea informatiilor transmise biroului de credite.</strong> <strong>Potrivit punctului nr. 4 din contractul mai sus amintit, creditul va fi rambursat in 120 rate lunare conform graficului de rambursare anexat</strong>, deci: suma inscrisa in grafic este cea corecta, precum si datele care exista inscrise in raportul detaliat al biroului de credit si anume: la rubrica “suma de plata pe luna” este: 207 lei, adica: (valoare lunara programata este 207 lei inca din 28.03.2008, respectiv totalul sumelor de plata 207 lei);Potrivit punctului nr. 5 al prezentului contract: “La data incheierii prezentului contract <strong>dobanda curenta este de 9.9 % pe an si este fixa in primele 3 luni si administrata ulterior</strong>. Dobanda fixa se mentine constanta pe o perioada de 3 luni, incepand cu data primei trageri, cu exceptiile prevazute la punctul 7 si 8. Dupa aceasta data, dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95”.Punctul nr. 7: Nivelul dobanzii curente la credite se stabileste de banca in functie de serviciul datoriei imprumutatului astfel: -daca imprumutatul nu inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta sau acestea sunt de pana la 7 zile inclusive, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5; -daca imprumutatul inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta cuprinse intre 8 si 30 de zile, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5, la care se adauga 1 puncte procentuale; -daca imprumutatul inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta de peste 31 zile inclusiv, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5, la care se adauga 3 puncte procentuale. Punctul nr. 8: Dobanda majorata in functie de serviciul datoriei in cazul creditelor restante: a) pana la 30 zile, este dobanda curenta inscrisa la punctul 5 la care se adauga 7 puncte procentuale; b)peste 31 zile inclusive, este dobanda curenta inscrisa la punctul 5 la care se adauga 7 puncte procentuale. In cazul de fata nu exista vreo restanta  pentru a fi aplicata afirmatia (care face referire la eventuale restante) adica: Dobanda fixa se mentine constanta pe o perioada de 3 luni, incepand cu data primei trageri, cu exceptiile prevazute la punctul 7 si 8. Dupa aceasta data, dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95. <strong>intrucat au fost achitate la casieriile BCR sume de lei in plus de fiecare data in decursul perioadelor – 28.05.2008 si pana la data 15.04.2009</strong>.<strong>Asadar, se aplica prevederea primara a punctului nr. 5 si anume: La data incheierii prezentului contract dobanda curenta este de 9.9 % pe an si este fixa in primele 3 luni si administrata ulterior.</strong> Deasemeni, exista si o incalcare a prevederilor primare ale punctului nr. 5 din contractul mai sus rubricat, adica:  situatia prezentului credit nu este restanta, este la zi, mai mult decat atat <strong>in cont exista o suma in plus de 686,67 lei (anexa 1)</strong>. Reclamanta a mai constatat si faptul ca BCR-Ghencea in clipa de fata incearca sa sustraga nejustificat sume de lei prin abordari ale S.C. CREDIT EXPRES FINANCIAL SERVICES S.R.L.Avand in vedere faptul ca: in clipa de fata “NU exista vreo restanta”, abordarile repetate, agresive si insistente cu privire la creditul contractat in sucursala BCR – Ghencea, ale S.C. CREDIT EXPRES FINANCIAL SERVICES S.R.L. - avand sediul social in Calea Serban Voda 133, Bucuresti – <strong>sunt nejustificate si ilegale</strong>. Evenimentele de hartuire prin apeluri telefonice repetate, insistente, agresive si diverse notificari desfasurate incepand cu luna decembrie 2009 si pana in prezent ale ale acestei societati de recuperare debite (fara numar de inregistrare, stampila si semnatura in original), indreptateste subsemnata sa creada ca BANCA COMERCIALA ROMANA este o institutie bancara care nu isi respecta obligatiile contractuale, intrucat punctul nr. 5 din contractul de credit mai sus mentionat REGLEMENTEAZA CLAR obligatiile celor doua parti semnatare.<strong>SUBSEMNATA CONSIDERA: “chiar daca situatia economica a tarii afecteaza intreg teritoriul tarii”, acest aspect nu confera BCR-ului vreun drept de constrangere a vreunui client in vederea obtinerii unor sume de lei necuvenite.</strong> Referitor la conditiile generale de creditare anexate contractului nu am cunostinta, pentru faptul ca nu s-a adus in discutie la momentul incheierii contractului despre vreun aspect cu o legatura semnificativa catre acea directie, la acel moment nu s-a analizat contractul, contractanta fiind asigurata de catre dna ofiter de credite ca nu se va plati niciodata peste 250 lei pe luna ca si rata ori ce s-ar intampla, deasemeni am <strong>solicitat eliberarea unui exemplar al acestor conditii pe care inca nu l-am primit in prezent.</strong> <strong>Prezentul exemplu se refera la luna curenta adica: februarie 2010 si reprezinta un model al extrasului de cont care, in mod legal, trebuie sa fie prezent in orice credit; </strong> Mentionez faptul ca la data incheierii contractului de credit, BCR sub pretextul “puteti obtine creditul numai daca incheiem o asigurare in caz de accident si deschiderea de catre dvs a unui cont curent personal” a beneficiat de vanzarea unor doua produse care nu sunt mentionate in contractul de credit (aici intervine falsa prezentare a produsului, respectiv inducerea in eroare a clientului cu privire la produsul contractat).

22-03-2010

B IBurtan Ionel
Credit imobiliar de la UniCredit Bank

Daca faceti rambursari i

Daca faceti rambursari in avans, atentie la completarea formularului prin care solicitati asta !!! Pe formular exista doua optiuni, ce sa se intample cu scadentarul dupa returnarea in avans: fie se reduce numarul de rate, fie se reduce rata. Pana aici e totul ok. La momentul completarii formularului nu mi s-a spus despre asta, eu nu am bifat nici una din ele. Totusi functinarul a bifat dupa plecarea mea pentru mine ce e mai bine pt banca (adica reducerea ratei). Foarte interesanta a fost reactia la o vizita ulteriora. Acelasi functionar, mi-a aratat formularul si bifa facuta cu acelasi pix (evident nu in stilul meu de a face bife, se poate confrunta cu orice alte bife pe care le mai am prin actele de la ei). Solutia lui a fost cu atat mai ciudata cu cat pe acelasi formular este telefonul meu mobil, putea sa sune si sa ma intrebe. Cand am observat tupeul si incercarile de minimizare ale efectului, am preferat sa nu continui sa discut in contradictoriu, stiind ca oricum o sa lichidez complet creditul in curand. Pe de alta parte, un alt coleg al functionarului tupeist, a fost de mare ajutor in a ma sfatui in alte probleme pe care le-am discutat cu aceeasi ocazie - deci nu e o regula cu toti angajatii lor. Acestea s-au petrecut la sediul principal din Aviatorilor in Decembrie 2009-Ianuarie 2010.

21-03-2010

Caută recenzii despre o instituție financiară

Scrie o recenzie