top banner

Vocea clientului

Opinii, recenzii și păreri despre produsele financiare

Recenzii servicii financiare

M CMARIUS CIOCARLAN
Credit auto de la BRD

Revin!!! Fratilor, fugit

Revin!!! Fratilor, fugiti cat puteti atunci cand auziti de BRD !! Sfatul meu!! In fiecare din ultimele 2 luni am fost sunat de angajatii bancii pe motiv ca as mai avea sume restante de plata!!In aprilie m-au scos dator cu 10 lei iar in luna mai la fel ! Asta in conditiile in care rata mea este 490 lei si de fiecare data depun 500 in cont ! Nu inteleg ce alte comisioane ar putea fi acestea de m-au adus la disperare !! Cu orice risc fac o refinantare si scap de ei ! Deci...fuuuuugiti de BRD.

26-05-2010

C MCatalin Morosan
Credit nevoi personale cu ipoteca de la Banca Transilvania

Buna ziua, Am contracta

Buna ziua, Am contractat un credit de nevoi personale cu ipoteca la inceputul anului 2008 - dobanda de 10.5%, iar dobanda de politica monetara a BNR era de 9%. In a doua jumatate a anului 2008 si pana la inceputul anului 2009 dobanda la credit a ajuns la 13.5% - dobanda BNR a crescut pana la 10.25%. Apoi incepand cu 05.02.2009 dobanda BNR a scazut treptat, ajungand astazi pana la 6.5%. Dar BT nu a mai fost la fel de "corecta" sa scada dobanda la fel cum a crescut-o. Am facut nenumarate drumuri la banca sa tot intreb de dobanda si sa solicit recorelarea ei. Dupa vreo 3 luni mi-a scazut cu 1% la inceputul lunii aprilie si acum am 12.5%. totusi am urmarit si site-ul BT cu dobanda actuala practicata la acelasi fel de credit si ea este: februarie 2010 - 11.5% si a tot scazut pana la 9.5% acum. Am tot intrebat la BT de ce nu mi se scade si mie dobanda, daca BNR scade dobanda si ei pe site-ul lor au afisata dobanda de 9.5%. Au zis ca este dobanda pt clientii noi. Dar nu scrie nicaieri acest lucru si de ce sa fiu discriminat? Eu sunt si bun platnic, nu am intarziat cu plata niciodata. De ce nu se ofera si celor care sunt clienti vechi, buni platnici o facilitate? Mentionez ca la depozite BT a corelat dobanda cu BNR, in sensul ca a scazut-o imediat ce BNR a scazut-o. Nu este foarte corect - Opinia mea. Multumesc

26-05-2010

A TADRIANA TUDORACHE
Probleme diverse de la Credit Europe Bank

Buna ziua, Numele meu

Buna ziua, Numele meu este Adriana Tudorache si vreau sa va impartasesc experienta foarte neplacuta pe care am avut-o cu Credit Europe Bank. In data de 14.05.2010, s-a emis din ordinul meu catre Credit Europe Bank (CEB), un op conditionat. Avand in vedere ca trecuse ceva timp si CEB, nu raspunsese la op-ul conditionat, l-am contactat pe d-nul Horia Acatrinei de la CEB-sucursala Voluntati, pentru a il intreba daca fusese informat de primirea op-ului conditionat, si daca exista elemente care impiedica formularea unui raspuns. Dl-ul Acatrinei, a refuzat orice dialog in vederea clarificarii acestei situatii- citez "eu nu am ce sa va confirm dvs", ba mai mult s-a ajuns la amenintari de genul "as putea deveni nepoliticos", in cazul in care as mai fi insistat pentru obtinerea unui raspuns. Am facut o reclamatie cu privire la aceasta situatie, reclamatie trimisa pe fax la sediul central CEB, in data de 19.05.2010 (la aceasta reclamatie am atasat si corespondenta pe mail dintre dl-ul Acatrinei si mine). Ma indoiesc ca aceasta reclamatie va rezolva ceva, avand in vedere faptul ca, in data de 16.04.2010, am sunat aceeasi sucursala a CEB, pentru a solicita niste informatii, si o alta angajata d-na Laura Nichitescu, mi-a inchis telefonul in nas, fara ca macar sa ma lase sa termin ce aveam de spus. In concluzie: daca vreti sa fiti umiliti, calcati in picioare si tratati cu o totala lipsa de etica si profesinalism, apelati la serviciile Credit Europe Bank!

25-05-2010

N Tnicolae tudoran
Credit nevoi personale de la CEC Bank

in graficul de rambursar

in graficul de rambursare initial scrie "perioada de gratie 1 luni". dupa marirea dobanzii a fost generat alt grafic in care scrie "perioada de gratie 1 luni" graficul fiind anexa la contract. am intrebat banca despre valabilitatea perioadei si mi-au spus ca nu este valabila ca nu scrie in contract ca au gresit cand au generat graficul.... eu zic ca este valabla din moment ce scrie in graficul emis de ei stampilat.

24-05-2010

M RMaricica Robu
Credit nevoi personale de la CEC Bank

Buna ziua, La jumatatea

Buna ziua, La jumatatea anului 2008 am incheiat contractul cu urmatoarele caracteristici: Credit Nevoi Personale, o suma destul de consistenta, dobanda 11.25 (variabila primul an). In contract gasesc formularea: "Modificarea nivelului ratei anuale a dobanzii se poate efectua urmare oricaror modificari in legislatie si/sau in conditiile pietei financiare/monetare". La momentul ala rata de politica monetara BNR 10.5%. Rata dobanzii creste in urmatorul an la 14.25%. Acum in 2010, cand rata de politica monetara a ajuns la 6.25, rata dobanzii pentru contractul meu a ramas aceeasi. Am mers la banca pentru o discutie. Nu mi se ofera NIMIC, aceleasi conditii, alta forma(mi se ofera act aditional PR + 4.5%= 9.9%+4.5%=14.40%, in timp ce acum oferta CEC e PR + 0,5% = 10.4% si in plus comisionul de rambursare anticipata este 0). https://www.cec.ro/home/persoane-fizice/credite/credite-de-consum/credite-pentru-nevoi-personale.asp De ce nu pot beneficia de o adaptare a contractului meu de creditare la conditiile pietei? De ce nu exista o flexibilitate in randul bancii dumneavostra ? Am ridicat si problema achitarii in avans unei parti importante din credit si nu mi s-a oferit niciun avantaj cum ar fi o reducere a comisionului de rambursare anticipata sau macar o mica facilitate. Ce ma diferentiaza pe mine de un client nou care ia acelasi credit? Sper ca transpunerea directivei europene privind comisionul de rambursare anticipata sa permita o mai mare flexibilitate clientilor. Constat cu regret ca desi aveti niste produse foarte bune va adaptati foarte greu la cerintele pietei. Pacat ca nu stiti sa va pastrati clienti, mai ales in acesta perioada de criza si in conditiile in care numarul restantierilor cu siguranta va creste semnficiativ.

22-05-2010

L Pluminita-mariana popescu
Credit nevoi personale de la UniCredit Bank

Buna ziua ,imi pare rau

Buna ziua ,imi pare rau ca trebuie sa va spun, ca indiferent de problemele financiare pe care am incercat sa vi le explic dvs. "m-ati ajutat" doar prin amenintari. In momentul acesta sunt restanta la dvs. Mi s-a comunicat verbal pe 16,17 04 2010 ca am o restanta de 640 roni suma care o pot achita pana pe 30 05 2010, si in ciuda acestui lucru continuati sa ma terorizati chiar si cu telefoane prin vecini. Am intrebat despre o posibila reesalonare si mi s-a spus luna trecuta ca inca nu ati adoptat asa ceva. Este posibil in actuala criza prin care trecem toti cei care merg la munca pt un salariu cinstit, rezolvarea amiabila sa se faca prin amenintari sau sfaturi si acestea din urma cine le poate da sa fie folositoare si pt client nu numai pt angajatii bancilor? Credeti ca daca aveam posibilitate de a plati la timp rata ajungeam aici? Sa stiti ca nu am intentionat niciodata sa ma sustrag de la plata datoriilor mai ales a celor de la banca, ce ma sfatuiti sa fac pt a obtine o reesalonare a creditului avand in vedere ca salariul meu incepand cu 01 04 2009 s-a diminuat considerabil si am si alte probleme familiare de exp sotul fara servici etc. Va multumesc.

22-05-2010

R MRadu Mihaela
Cont curent de la BCR

Daca as putea sa dau ace

Daca as putea sa dau acestei banci note cu - (minus)as pune dupa minus infinit. Sunt o banca foarte "importanta" motiv pentru care isi permit sa isi tina clientii la cozi enorme. Va marturisesc ca am fost astazi la mai multe sucursale din Brasov (Harmanului, Calea Bucuresti, si Grivitei) si am fost uimita sa observ ca, in afara de sucursala de pe Harmanului la celelalte erau cozi de peste 10 persoane, 1 singura casiera si ambele (la sucursale diferite) se miscau ca moartele. Am ajuns la sucursala de pe Hramanului la 15:30 pentru a-mi retrage din cont o suma. Cu un pas inaintea mea a intrat o hoasca batrana (clienta) care m-a auzit in momentul intrarii vorbind la telefon si spunand ca sunt extrem de grabita, ca trebuie sa scot niste bani din cont si sa ii depun la alta banca pentru ca imi intra un bilet la ordin. Bineinteles ca hoasca batrana nu ar fi zis ca ma lasa inainte, ca doar na ea e hoasca batrana, merita respect, sa ii acordam locul in tramvai zic!!!, si s-a dus glont la casa la care se afla limbricul casier, miezul de la nuca costelino, inventatorul costumer care-ului. Si s-au asezat ei la o sueta desre depozite bancare, asigurari, unit-link-uri, carduri de credit, banca pentru locuinte....etc...in timp ce eu mai primeam cate un telefon la fiecare 3 minute de la administratorul firmei care avea biletul la ordin in pending si care ma ruga sa ma grabesc pentru ca o sa ii dea refuz la biletul la ordin. In tot acest timp ma aflam la 1 metru de cei doi suetisti care nu mai terminau, si care ma auzeau vorbind disperata la telefon. Dupa vreao 20 minute o colega de la un ghiseu, auzindu-ma, m-a chemat sa imi faca tranzactia pe calculator, urmand ca limbricul casier sa imi dea banii de indata ce termina de vorbit cu hoasca batrana. Dupa inca 10 min m-am dus si am rugat-o sa imi anuleze tranzactia ca nu mai suport sa mai stau in acea banca. Mi-a spus ca trebuie sa se stea de vorba cu fiecare client, si inteleg, dar sunt ghisee la care se face acest lucru, nu cred ca e normal sa blochezi singura casierie din banca pentru asta...si firma a intrat in CIP. RUSINEEEEEEEEE!!! Intotdeauna m-am comportat exemplar cu aceasta banca a carei clienta nu o sa mai fiu niciodata si cu alti oameni care erau grabiti in banci. De azi inainte oare...sa mai procedez la fel?

21-05-2010

C TCristian Tanase
Credit nevoi personale cu ipoteca de la OTP Bank

In data de 25-05-2008 am

In data de 25-05-2008 am luat un credit de nevoi personale cu ipoteca in franci elvetieni cu o dobanda de 6,99%. Cand am facut eu credit indicele LIBOR CHF 3M era 3% si de atunci si pana acum a scazut pana la 0,25%,iar dobanda a ramas tot 6,99% cu toate ca dobanda este variabila. Am facut o sesizare catre banca si mi-au trimis un act aditional in care imi oferea o scadere a dobanzii cu doar 0,5% pe cand indicele LIBOR CHF 3M a scazut cu 2,75%.La valoarea actuala a indicelui de 0,25% imi propun o marja a bancii de 6,24% f,f,f mare aceasta marja tinand cont de scaderea tuturor indicilor din piata.Cand valoarea indicelui era 3%,marja bancii era 3,99%. DACA NU FACEAM NICI O SESIZARE NU IMI PROPUNEAU SCADEREA DOBANZII SI O MARJA FIXA. RECOMAND TUTUROR CARE AVETI CREDITE LA OTP BANK SA MERGETI SA FACETI O CERERE DE SCADERE A DOBANZII SI RECALCULAREA DOBANZII DIN MOMENTUL ACORDARII CREDITULUI PANA IN PREZENT,DEOARECE AU CLAUZE ABUZIVE IN CONTRACT.DACA NU REUSITI SA FACETI NIMIC,MERGETI CU RASPUNSUL LA A.N.P.C.,FACETI SI ACOLO O SESIZARE,DUPA CARE MERGEM LA TRIBUNAL.FIIND MAI MULTE RECLAMATII AVEM SANSE SA CASTIGAM,MULTE BANCI PIERZAND ASTFEL DE PROCESE DEOARECE NU AU SCAZUT DOBANZILE.EX:VOLSBANK,PIRAEUS BANK,UNICREDIT TIRIAC BANK,E.T.C. NU MAI DATI SATISFACTIE UNOR ASTFEL DE CAMATARI,MERGETI SI FACETI RECLAMATII.

21-05-2010

A DAdrian Dumitrache
Cont curent de la Piraeus Bank

Numele meu este Adrian D

Numele meu este Adrian Dumitrache si locuiesc in Soseaua Virtutii *, bloc **, scara *, etaj *, apartament **, sector 6, Bucuresti. In data de 23.01.2009, am constituit la Piraeus Bank Romania un depozit bancar, ocazie cu care a fost a deschis si un cont curent pe numele meu. Depozitul a expirat in 08.05.2009, data la care am ridicat suma depusa initial si dobanda aferenta. Dupa ridicarea sumei de bani, contul curent nu a mai fost utilizat sub nicio forma. Practic, am considerat incheiata relatia cu banca.N-am procedat la inchiderea contului curent pe motiv ca banca nu percepea nicio taxa. In plus, stiam ca bancile pot proceda la inchidera conturilor curente daca nu sunt utilizate timp de sase (6) luni consecutive. In luna aprilie 2010, sotia a fost contactata telefonic de un angajat al bancii, care a solicitat o serie de informatii pentru completarea datelor personale in calitate de imputernicit. Cu aceasta ocazie, sotia a aflat ca in contul curent deschis pe numele meu s-a acumulat suma de 4,5 lei, reprezentand taxa de administrare a contului curent, intrata in vigoare de la 01.01.2010. Dupa ce sotia mi-a relatat cele spuse de angajatul bancii, am sunat la banca si am cerut lamuriri. Mi s-a comunicat ca de la 01.01.2010 a fost introdusa o taxa de admnistrare in cuantum de un 1 leu/luna pentru toate conturile curente deschise la Piraeus Bank Romania.Pentru ca soldul contului curent era zero, banca a aplicat si penalitati de neplata a taxei de administrare. La data deschiderii contului curent, 23.01.2009, reprezentantul bancii mi-a spus ca deschiderea unui depozit sau cont curent la banca nu implica niciun cost (taxe, comisioane, speze).La expirarea depozitului, 08.05.2009, banca nu a perceput nicio taxa de administrare. Practic, am ridicat banii care mi se cuveneau, fara niciun cost aditional. In timpul discutiei telefonice, reprezentantul bancii mi-a spus ca clientii Piraeus Bank Romania au fost informati pe pagina web a bancii, incepand cu luna noiembrie 2009, de intentia institutiei de credit de a aplica conturilor curente o taxa de administrare de la 01.01.2010. In opinia reprezentantului bancii, Piraeus Bank Romania nu avea nicio obligatie suplimentara de informare (in scris, prin mail sau telefonic) a clientilor cu privire la introducerea acestei taxe din moment ce intentia a fost comunicata acestora prin intermediul site-ului. In data de 06.05.2010, m-am prezentat la sediul agentiei Piraeus Bank Romania (din Bulevardul Carol 34-36) pentru a citi Conditiile generale de afaceri ale bancii, valabile la data deschiderii contului, 23.01.2009. Practic, am vrut sa vad daca, in calitate de titular al contului curent, aveam obligatia de a ma informa in mod continuu in legatura cu derularea relatiei mele de afaceri cu banca, asa cum incerca sa ma convinga reprezentantul Piraeus Bank Romania ca trebuia sa procedez. La pagina opt (8), sectiunea Modificari ale documentului (Conditiile generale de afaceri ale bancii) valabil la 29.01.2008 scrie asa: "Avand in vedere continua dezvoltare a legislatiei, a tehnicii si practicii financiar-bancare, precum si necesitatea adaptarii la noile conditii ale pietei financiar-bancare, Banca isi rezerva dreptul sa modifice, in tot sau in parte, aceste Conditii Generale si/sau Termenii si Conditiile, respectiv tarifele si/sau comisioanele stabilite in orice document aplicabil unor produse sau servicii bancare specifice. Termenii si Conditiile pot fi modificate de Banca periodic, orice modificare (inclusiv dar nelimitandu-se la stabilirea de noi taxe si comisioane corespunzatoare unor noi servicii/produse bancare) devenind efectiva atat pentru Client, cat si pentru Banca la data afisarii acesteia la oricare din unitatile teritoriale ale Bancii. Clientul va fi informat despre modificarile aduse Conditiilor Generale, Banca notificand Clientului existenta unor variante noi, disponibile la sediul Bancii. Clientul accepta ca notificarea de mai sus, trimisa prin e-mail, prin posta sau fax va constitui o notificare suficienta cu privire la respectivele modificari. Noile versiuni ale oricaruia dintre documentele mai sus mentionate care vor inlocui in tot sau in parte documentele anterioare, asa dupa cum Banca va hotari, vor fi la dispozitia Clientilor la toate unitatile teritoriale ale Bancii sau pe pagina de Internet a Bancii la adresa si la cerere." Nu am studii juridice, dar, din cate inteleg, conform celor scrise mai sus, banca trebuia sa ma notifice in scris, la adresa de domiciliu, prin e-mail sau fax si sa imi comunice intentia introducerii acestei taxe de administrare. Banca nu mi-a trimis nicio informare scrisa, prin posta sau prin e-mail, si nici nu m-a contactat telefonic pentru a ma informa cu privire la aceasta intentie. Dupa citirea documentului (Conditiile generale de afaceri ale bancii), am considerat ca am dreptate, ca este abuziva aplicarea taxei de administrare fara informarea prealabila a clientului si, in consecinta, am depus o cerere, inregistrata cu numarul de ordine 1186/06.05.2010, prin care am solicitat Piraeus Bank Romania lichidarea contului curent si anularea sumei acumulate in urma aplicarii taxei de administrare, despre care, repet, n-am fost informat si nici n-am avut cunostinta. Daca as fi fost informat in timp util de catre banca, as fi procedat la lichidarea contului inainte de 01.01.2010, in conditiile in care locul de munca se afla in apropierea sediului agentiei din Bulevardul Carol si, in cel mult zece minute, as fi rezolvat problema. In data de 15.05.2010, am ridicat de la posta o scrisoare recomandata cu confirmare de primire trimisa de Piraeus Bank Romania. Raspunsul bancii la solicitarea din 06.05.2010 este datat 10.05.2010, are numarul de ordine 444 si este semnat olograf de doi reprezentanti ai bancii, Cristian Puiu, director agentie si Georgeta Leanu, director adjunct agentie. Banca sustine in continuare ca, in baza prevederilor OUG 113/2009, care anuleaza prevederile OUG 21/1992, am fost informat despre noile conditii de afaceri prin postarea, pe site-ul bancii, a anuntului cu privire la introducerea taxei de admnistrare. Practic, banca se considera exonerata de orice alta responsabilitate in ceea ce priveste notificarea. De asemenea, Piraeus Bank Romania isi reitereaza prin prezenta invitatia de a vizita una din sucursalele Bancii pentru identificarea unei solutii comune in ceea ce priveste aspectul semnalat.Dupa citirea si recitirea raspunsului bancii, l-am contactat telefonic pe directorul agentiei, Cristian Puiu, si l-am rugat sa imi comunice care articol din OUG 113/2009 exonereaza banca de obligatia notificarii in scris a intentiei de introducere a taxei de administrare, asa cum era stipulat in Conditiile generale de afaceri ale bancii. Reprezentantul bancii mi-a comunicat, tot telefonic, ca articolul 97, aliniatul 3), punctul a) din OUG 113/2009 exonereaza banca de obligatia notificarii. Mai jos am extras, de pe un site de specialitate, prevederile articolului mentionat anterior. Art. 97. (1) Cu suficient timp, dar nu mai putin de 15 zile inainte ca utilizatorul sa devina parte la un contract-cadru sau la o oferta, prestatorul de servicii de plata transmite utilizatorului serviciilor de plata informatiile si conditiile specificate la articolul 99. (2) Perioada de 15 zile se poate reduce cu acordul expres al utilizatorului. (3) Informatiile si conditiile specificate la articolul 99 sunt transmise utilizatorului: a) pe suport hartie sau pe alt suport durabil; b) intr-un limbaj usor de inteles, intr-o forma clara, completa si precisa; c) in limba romana sau in orice alta limba stabilita de comun acord intre parti." In opinia mea, apreciez ca articolul invocat nu exonereaza banca de obligatia notificarii si consider ca perceperea taxei de administrare este abuziva, in conditiile in care institutia de credit s-a obligat prin Conditiile generale de afaceri ale bancii sa ma notifice in scris, prin e-amil, prin posta sau fax. Pe de alta parte, reprezentatii bancii sustin ca daca institutia de credit ar fi trebuit sa informeze toti detinatorii de conturi curente, Piraeus Bank Romania ar fi trebuit sa aloce timp si resurse considerabile, generatoare de cheltuieli, cu impact asupra rezultatelor financiare. Informez pe aceasta cale conducerea bancii ca deja a cheltuit circa 3 lei pentru a-mi trimite prin posta, printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire, raspunsul la cererea depusa in 06.05.2010. Practic, institutia de credit si-a injumatatit venitul pe care l-a obtinut din aplicarea taxei de administrare asupra contului curent pe care l-am deschis la Piraeus Bank Romania in ianuarie 2009. Cu speranta ca voi reusi sa sensibilizez conducerea Piraeus Bank Romania, revin cu aceeasi solicitare, respectiv inchiderea contului curent si anularea datoriei acumulate in urma perceperii taxei de administrare. De asemenea, solicit bancii sa-mi comunice articolul sau articolele din OUG 113/2009 care exonereaza Piraeus Bank Romania de obligatia notificarii, considerand ca articolul 97, aliniatul 3), punctul a) nu este relevant.

19-05-2010

M BMIHAITA-MARCEL BODNAR
Credit nevoi personale de la Credit Europe Bank

Buna ziua, in continuare

Buna ziua, in continuare la ceea am scris in data de 7 mai 2010, in urma unor discutii cu d-na Diana Balan,Relationship Manager,Retail Banking & Cards Division agentia CEB din Suceava, care nici nu stie sa dea informatii exacte legate de imprumutul meu tot   in legatura cu procedura de rambursare anticipata a mai mult de jumatate din creditul initial si anume suma de 6000 euro, am ajuns ieri 18 mai 2010 la banca cu cererea semnata de rambursare anticipata si cand sa i-o inmanez d-nei de la credite ea ma intreaba daca am pus cei 6000 euro in cont desi nu mi-a zis nimic in acest sens ca trebuie deja sa am pusi banii in cont si o intreb de ce nu mi-a zis ca trebuie sa pun si banii deja in cont si ea imi raspunde asa plictisita ca Nu m-ati intrebat! si va dati seama din Campulung Moldovenesc si pana in Suceava sunt 140 de km dus intors + invoit de la serviciu plus uzat masina + cheltuiala , e normal asa ceva? cine imi plateste asta? Abia astept sa scap de aceasta banca. mi-e greata pana peste cap. nu e normal, asta nu e comportament adecvat fata de clienti, rog frumos pe cei de la Conso.ro poate reusesc sa-mi analizeze si mie cazul cu rambursarea anticipata ca sunt si eu in aceeasi situatie ca si : Rambursare anticipata: Raiffeisen scade comisionul lunar la credit, dupa sesizarea Conso.ro Autor: Marius Serban Data publicarii: 26 Aprilie 2010. Eu inca sper ca poate ma puteti ajuta in acest sens, va dati seama eu platesc anticipat mai mult de jumatate din imprumut si comisionul de administrare cont tot la 25 de euro ramane ca si la suma initiala (14900), este normal? Va multumesc anticipat si sper sa reusiti sa luati si cazul meu in calcul!

19-05-2010

Caută recenzii despre o instituție financiară

Scrie o recenzie